Cum să dormi bine pe timp de caniculă

De Consuela Stratulat, pe

Ai așteptat vara mai bine de șase luni, iar căldura vine cu nenumărate avantaje. Un somn odihnitor nu se numără, însă, printre ele. Află cum îți neliniștiesc nopțile temperaturile ridicate și ce trebuie să faci să dormi mai bine.

Cercetătorii de la Academia Americană pentru Medicina Somnului susțin că milioane de oameni adorm extrem de greu și chiar nu reușesc să închidă un ochi o noapte întreagă. Cele mai multe persoane cred că un somn bun este asigurat de un mediu confortabil, care să includă perna preferată și o lenjerie parfumată.
Experții spun, însă, că un factor pe care l-ai putea ignora are un rol extrem de important când vine vorba de o noapte odihnitoare: temperatura corpului tău și a camerei. Studiile au demonstrat că dormi mai bine când corpul tău simte răcoare și te vei trezi mai puțin în timpul nopții.
Pentru un somn liniștit, asigură-te că ai dormitorul în partea cea mai răcoroasă din casă și că porți pijamale de bumbac, nu din materiale sintetice. De asemenea, renunță la șosete, pentru că temperatura corpului tău va crește și vei deveni neliniștit. Perna ar putea fi un alt factor care îți tulbură odihna, deoarece te încălzește.
Încearcă să îți învingi teama de întuneric  și întrerupe orice sursă de lumină, pentru a crește producția de melatonină, hormonul somnului. Electronicele și electrocasnicele emană căldură, așa că scoate-le din priză în timpul nopții și lasă în funcțiune doar frigiderul.
Saltelele moi și extra-confortabile nu sunt o alegere atât de bună în timpul verii, pentru că rețin căldură. Te vei simți mult mai bine pe o saltea de paie sau de bambus.
În timpul nopților călduroase de vară nu ai nevoie de companie. Când te întinzi în pat, fără să îl atingi pe celălalt, ajuți corpul să reducă căldura și lași aerul să circule în jurul corpului.
Foto Shutterstock
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!