Cât de multă mișcare trebuie să facem în timpul pandemiei de coronavirus

De Bianca Prangate pe

Pandemia de coronavirus a dus la impunerea măsurilor de izolare socială în mai multe țări, printre care și România. Cât timp stăm acasă însă, nu trebuie să uităm să facem mișcare.

În trecut, un studiu a arătat că exercițiile fizice moderate, efectuate de aproximativ trei ori pe săptămână, au redus riscul de moarte în timpul epidemiei de gripă din Hong Kong din anul 1998. Studiul a analizat 24.656 de adulți chinezi care au murit în timpul pandemiei. Dintre aceștia, oamenii care nu făceau deloc exerciții și cei care făceau prea des exerciții (mai mult de cinci zile pe săptămână) prezentau cel mai mare risc de a muri.

Citește și: Epidemia de coronavirus. Medic psihiatru, sfaturi pentru a rezista în autoizolare

Sistemul imunitar este mai bine pregătit să lupte cu o infecție virală dacă timp de două-trei luni înainte de contractarea virusului ai făcut exerciții de aproximativ trei zile pe săptămână, potrivit Science Alert. Dar ce facem dacă nu aveam acest obicei? Datele obținute din studiile pe șoareci arată că exercițiile fizice moderate, de câte 30 de minute pe zi, efectuate după contractarea virusului gripal îmbunătățesc șansele de supraviețuire.

Așadar, dacă vrei să îți ajuți sistemul imunitar prin intermediul exercițiilor fizice, iată câteva îndrumări utile:

  • Formează-ți o rutină de exerciții fizice care să dureze între 20 și 45 de minute, pe care să o faci de aproximativ trei ori pe săptămână.
  • Nu face exerciții care te obosesc în mod excesiv.
  • Evită să faci sport dacă ai simptome de gripă.
  • Mănâncă sănătos și dormi bine.
  • Caută, pe cât posibil, să îți păstrezi starea de optimism.

Foto: 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro