Beneficiile fructului de mango

De Oana Savin pe
Fructul de mango are numeroase beneficii datorate multiplelor vitamine și minerale prezente în acesta. Mango poate fi găsit sub diverse forme și culori: galben, roșu, verde sau portocaliu.

Fructul conține Vitamina A, vitamina B6, vitamina K, potasiu, calciu, fier, vitamina C, acid folic și antioxidanți.

Beneficiile fructului de mango

Menține vederea sănătoasă – Vitamina A, care este prezentă sub forma beta carotenului, și zeaxantina, ajută la păstrarea pielii și a ochilor sănătoși

Reglează nivelul de glucoză – Fibrele pe care acest fructe le conține ajută la menținerea unui nivel scăzut al glucozei și la absorbția acesteia la nivelul fluxului de sânge.

Citește și: Prunele te feresc de cancer şi reduc riscul de accident vascular

Ajută la păstrarea unui tract digestiv sănătos – datorită cantității de apă și a conținutului bogat în fibre, mango ajută la prevenirea constipației și la păstrarea unui tract digestiv sănătos.

Protejează organismul – fibrele diatetice prebiotice prezente în mango încurajează dezvoltarea bacteriilor benefice pentru organism. De asemenea, acidul galic şi vitamina C protejează organismul de virusuri şi întăresc sistemul imunitar.

Previne oboseala și insomniile – O dietă în care este inclus fructul de mango ajută la prevenirea oboselii nervoase. Enzimele ce intră în componența frcutului de mango acționează asupra sistemului nervos prevenind insomnia și senzația de oboseală.

Citește și: 8 fructe și legume care îți vor reda energia și puterea de concentrare

Ajută la normalizarea tensiunii arteriale – Potasiul, electrolitul prezent în mango este un element important ce ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale normale şi la reducerea bătăilor inimii.

Previne apariția cancerului – Antioxidantul polifenolic existent în mango ajută la prevenirea cancerului la sân şi a celui de colon.

Previne apariția astmului – Mango conține nutrienţi precum beta caroten, care ajută la prevenirea apariției astmului.

Stimulează producerea de colagen

Ajută la menținerea rezervei alcaline a organismului datorită acizilor prezenți în fruct, precum acidul tartric, acidul citric şi acidul malic.

Cum alegi fructul de mango

  1. Verifică în jurul codiţei, la punctul de susţinere al fructului. În jurul tijei fructul şi pielea ar trebui să fie mai “grăsuţe”, înainte de coacere zona respectivă este destul de plată deoarece pulpa, sucurile şi zaharurilor din interiorul fructului nu sunt încă dezvoltate complet.
  2. Trebuie să aibă un miros dulce. Miroase-l în special în zona unde a fost codiţa fructului, aroma ar trebui să fie mai puternică acolo. Dacă are o aromă fructată puternică, un miros dulce, atunci cel mai probabil s-a copt pe deplin. Evitaţi un mango care are un miros acru sau alcoolic. Dacă are miros amar puternic, acesta este un semn că mango este supra-maturat şi începe să putrezească.
  3. Apasă uşor pe mango. Atunci când se aplică o presiune uşoară pe părţile laterale ale fructului, trebuie să-l simţi puţin moale. Un mango uşor moale este un mango copt. Un mango care nu cedează puţin la presiune sau unul care se simte tare ca o piatră nu este nici pe departe suficient de copt.
  4. Nu trebuie să aibă pistrui negri pe coajă

Dacă este ținut la temperatura camerei, fructul de mango va continua să se coacă. În momentul în care s-a copt, pune-l într-o pungă de plastic în frigider. Îl poți păstra așa maxim 4-5 zile.

Foto: NorthFoto

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro