5 minerale care te ajută să slăbești

De Consuela Stratulat pe

Număratul caloriilor nu este întotdeauna o soluție, dacă vrei să slăbești. Anumite minerale îți pot fi de mare ajutor în lupta cu kilogramele. Alimentația ta zilnică trebuie să conțină nutrienți care să ajute corpul să aibă o rată metabolică mai mare. Află ce minerale grăbesc procesul de slăbire.
Când organismul tău nu are suficient fier, apare anemia, una dintre cele mai comune deficiențe de minerale. Cei care suferă de această afecțiune se simt mereu obosiți, deoarece organismul are nevoie de fier, pentru a transporta oxigenul, iar în lipsa lui, celulele nu primesc cantitatea necesară și apare senzația de epuizare. În aceste condiții, corpul nu mai este capabil de activitate fizică, atât de necesară pentru slăbit.
Fierul se găsește în carnea de vită sau de curcan, spanac, linte, scoici sau midii, dar îl găsești și sub formă de suplimente.

Cromul

Cromul este un mineral care te ajută să menții o greutate sănătoasă a corpului și are rolul de a metaboliza zahărul. Stabilizează nivelul de glucoză din sânge prin creșterea efectelor insulinei. Fără acest mineral, funcționarea insulinei este afectată, iar nivelul de glucoză din sânge devine fluctuant. În aceste condiții, apare senzația de foame. Cromul se găsește în gălbenușul de ou, ficat, brânză, carne de vită și cereale integrale, dar poate fi cumpărat și sub formă de suplimente.

Calciul

Un adult are nevoie de 1000 de mg de calciu zilnic. Acest mineral menține sănătatea oaselor și protejează împotriva osteoporozei. De asemenea, calciul reglează tensiunea arterială, iar studiile au arătat că ajută la pierderea în greutate și la creșterea masei musculare. Poți lua calciu din produsele lactate, dar îl găsești și sub formă de suplimente.

Manganul

Manganul ajută, de asemenea, la reglarea nivelului de glucoză din sânge și este necesar pentru metabolizarea grăsimilor și menținerea unei tiroide sănătoase. Toate aceste procese sunt esențiale pentru o greutate optimă. Germenii de grâu, ceaiul, spanacul, nucile, ovăzul, legumele cu frunze verzi și ananasul sunt surse importante de mangan.

Zincul

Zincul este important pentru reglarea apetitlului, funcționării hormonale și a nivelului de insulină. Oamenii care fumează și beau mult, urmează o dietă săracă în calorii ori sunt vegetarieni au mai multe șanse să sufere de lipsă de zinc. Acest mineral se găsește în germeni de grâu, carne de vită, linte, ouă, migdale, nuci braziliene sau carne de pui.
Toate aceste minerale reglează funcționarea hormonală și te ajută să controlezi senzația de foame, rata metabolică și arderile organismului.
 

Dima Trofim, despre perioada de doliu: "Am trecut cu foarte mare greutate"

Dima Trofim, despre perioada de doliu: "Am trecut cu foarte mare greutate"