Cele mai bune reclame de la Cupa Mondială 2010

De Nicoleta Galeteanu pe

Urmărit de milioane de fani din toată lumea, Campionatul Mondial de Fotbal stârneşte din patru în patru ani o concurenţă publicitară spectaculoasă. Aşa se face…
… că fenomenul dă naştere la cele mai impresionante clipuri produse de companii, care adună milioane de fani nu doar pe stadion ci şi pe internet. 
 
Potrivit adage.com, spoturile realizate Nike, Pepsi, Coca-Cola, Carlsberg şi Puma sunt cele mai urmărite reclame oficiale ale Campionatului Mondial de Fotbal 2010.

1. Write the Future – Nike

Conceptul celor de Nike pentru spotul oficial al Campionatului Mondial 2010 este una dintre cele mai bune reclame realizate până acum, au declarat aceştia înainte de difuzare. Audienţa înregistrată în doar trei săptămâni vine să întărească declaraţia.

Intitulată „Write the Future, Scrie Viitorul”, reclama a fost urmărită în mai puţin de o lună de 22, 8 milioane de utilizatori Youtube. Însă reclama nici nu avea cum să treacă neobservată, pentru că pe terenul african apar stelele fotbalului Cristiano Ronaldo, Ronaldinho, italianul Fabio Cannavaro sau englezul Wayne Rooney, într-un scenariu spectaculos.

2. Oh Africa – Pepsi

„Oh Africa” Pepsi este prima campanie hit dintre reclamele oficiale pentru CM 2010, difuzată totodată şi cel mai devreme, în luna martie.  

Cu o audienţă record pe săptămână, spotul a fost vizionat de un milion de utilizatori noi la fiecare şapte zile, reuşind să strângă în total 11, 8 milioane vizionări, până la debutul marelui eveniment.

Dacă Nike le-a cooptat pe legendele Ronaldo sua Ronaldinho, Pepsi a chemat vedete mondiale precum Lionel Messi, Thierry Henry, Ricardo Kaká, Frank Lampard, Andrei Arshavin si Didier Drogba.

Doar că Pepsi s-a cam grăbit cu reclama pentru că Rusia nu a reuşit să se califice în turneul final, astfel că Arshavin nu a fost o alegere prea inspirată.

3. Team Talk – Carlsberg

Carlsberg nu avea cum să lipsească de la Campionatul Mondial de Fotbal, aşa cum nici berea nu lipseşte de la meciurile de fotbal. Carlsberg vine însă cu o abordare diferită în acest an, lansând campania „Team Talk”.

Spotul surprinde marea aşteptare dinaintea Campionatului şi emoţiile fiecărui jucător pe care le aduce Cupa Mondială. Pentru unele echipe simpla calificare la turneul final reprezintă o mare realizare, în timp ce pentru Marea Britanie orice în afara victoriei este privit ca o tragedie naţională.



„Team Talk” a fost vizionat online de 1,2 milioane de utilizatori.

4. History of Celebration – Coca Cola

Sponsorul oficial al Campionatului Mondial, Coca Cola, surprinde consumatorii de cola şi fotbal deopotrivă cu o reclamă veselă tipică advertising-ului cu care ne-a obişnuit, dar vine cu idei din ce în ce mai bune.

Spotul îl are ca protagonist pe legendarul fotbalist Roger Milla, care a făcut senzaţie la Campionatul Mondial din 1990.

„History of Celebration” surprinde emoţia bucuriei, trăită diferit de fiecare echipă de jucători, în stilul naţional caracteristic. De la începutul lunii martie, spotul a fost vizionat până în prezent de 809.000 de ori.

5. Love = Football – Puma

„Dragoste înseamnă Fotbal” este reclama impresionantă a celor de la Puma, care a atras 535 de mii de vizionări. Clipul surprinde copiii africani jucând fotbal, bucuria şi „nebunia” pe care o provoacă evenimentul fotbalistic. 

În aşteptarea Cupei Mondiale, fanii se pictează pe faţă, mingea se poartă pe picioare în pieţele aglomerate, iar copii înscriu goluri într-o piscină goală.

Foto: Shutterstock 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro