Înscrie-te la maraton!

De Mihaela Dima pe

Sau măcar încearcă o tură de alergare… Ai nevoie doar de dorinţa de a trăi sănătos şi de puţin efort, dar acestea vor fi recompensate din plin.

Cinci femei de succes îţi povestesc în revista „Unica“ de ce au început să practice alergarea, cum s-au înscris la primul maraton şi ce beneficii le-a adus mişcarea. Iată câteva sfaturi de la ele, care ar putea să-ţi prindă bine dacă vrei să începi şi tu să alergi:

Alexandra Haret (27 de ani, copywriter):

Apucă-te de alergat. Acum. Nu mai amâna. Nu mai sta pe gânduri. Poţi alerga şi singură, sau ia nişte prieteni cu tine; poţi alerga aproape oriunde şi, dacă chiar îţi doreşti, aproape oricând, în orice anotimp. Nu ai nevoie de cine ştie ce echipament special şi costisitor – doar încălţămintea este foarte importantă.

Nu te descuraja comparându-te cu cât de mult sau repede aleargă altcineva. Dacă azi ai alergat pentru prima dată, deja ai făcut un mare progres. Felicitări! Şi oricum, la orice alergare, eşti cu mult înaintea celor care stau pe canapea, în faţa televizorului 🙂

Depăşeşte-ţi limitele: dacă te ţii de acest sport şi îţi place, vei constata destul de repede că te va face să te simţi foarte puternică şi îţi va aduce un mare aport de încredere în tine: când realizezi că poţi alerga o distanţă ce în urmă cu câteva luni îţi părea de domeniul fantasticului – începi să îţi dai seama că poţi face (aproape) orice îţi propui, pe orice plan. Şi de multe ori chiar aşa este. Trebuie doar să începi!

Bucură-te de fiecare alergare: dacă ieşi în locuri frecventate şi de alţi alergători (parcul Herăstrău din Bucureşti e un bun exemplu şi e favoritul meu), cu siguranţă te vei bucura de o porţie dublă de pozitivism. Oamenii care aleargă sunt oameni frumoşi: îţi zâmbesc, dau din cap aprobator şi încurajator când treci pe lângă ei, te încurajează în competiţii, chiar dacă nu te cunosc şi nu îi cunoşti. Vezi peisaje foarte frumoase – un răsărit sau un apus în parc îţi readuc aminte că lumea este, totuşi, frumoasă, în ciuda agitaţiei şi stresului de zi cu zi.

Setează-ţi o ţintă de atins. Da, poţi alerga şi doar de dragul alergării (şi pentru avantajele de mai sus), însă e mult mai antrenant şi mai motivant să alergi pentru a atinge un anumit target. Poate fi o cursă populară de 3.5 km, un cros sau un maraton întreg, de 42 km. Dar ţine minte mereu că trebuie să te compari doar cu tine, pentru că… „In the end, the race is only with yourself“ (În cele din urmă, cursa este doar cu tine însuţi)  – adaptare după discursul „Wear Sunscreen“ – Mary Schmich/Baz Luhrmann

Elena Olaru (31 de ani, antreprenor):

Începeţi cu paşi mici, descoperiţi-vă pasiunea pentru alergare şi integraţi această activitate în stilul vostru de viaţă. Pe mine m-a ajutat foarte mult să am un grup de prieteni care fac asta şi, de multe ori, întâlnirea cu ei m-a motivat să ies la alergare în mijlocul iernii.  Stabiliţi-vă un obiectiv pe termen mediu sau lung. În ultima perioadă se organizează şi la noi din ce în ce mai multe concursuri şi oricine poate participa la un cros 5 km, mai ales pentru o cauză umanitară. Înscrierea la un astfel de eveniment te motivează să ieşi la alergat chiar şi atunci când ai prefera să dormi o oră în plus.

Nicoleta Matei (31 de ani, Corporate Account Specialist):

Profitaţi de aerul proaspăt al dimineţii şi ieşiţi la alergare, jogging sau măcar o plimbare mai lungă! Nu va fi simplu, la început, dar senzaţia de linişte şi relaxare care te cuprind după alergare, îţi dau energie pentru întreaga zi. Nu este necesar să alergăm toţi maratoane, însă putem trăi sănătos!

Geanina Matei (31 de ani, Comunicare şi PR):

Alergarea este cea mai utilă formă de mişcare pentru corp şi minte şi nu e nevoie de un echipament special. Aşa încât nu mai aşteptaţi, puneţi-vă o pereche de adidaşi în picioare şi ieşiţi în parc! Sentimentul care vă va încerca după ce aţi terminat prima tură de parc este neaşteptat şi veţi dori să continuaţi.

Laura Martin (30 de ani, antreprenor):
Nu aş sfătui pe toată lumea să alerge. Nu toată lumea este entuziasmată de alergat şi nici nu trebuie. Spun în schimb că este obligatorie mişcarea organizată – orice, de la yoga, dans, până la tae bo, spinning etc, orice mişcare în care înveţi lucruri noi despre tine şi corpul tau, în care împingi limitele mai departe de zona de confort. Fiecare trebuie să facă ceea ce îi aduce plăcere şi mulţumire. Am în schimb o foarte mare rugăminte. Veniţi la competeţii şi încurajaţi participantţii. În primul rând, de cele mai multe ori, atmosfera e foarte faină şi e chiar amuzant să fiţi acolo. În al doilea rând, ajutaţi atât de mult, fără să vă daţi seama. Ajunge chiar şi un zâmbet sau o bătaie din palme, pentru a face diferenţa pentru cineva, acolo, în mulţime, care se luptă cu propriile voci şi „de ce“-uri.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Cum arată soția lui Ludovic Orban, noul premier desemnat de Klaus Iohannis

Cum arată soția lui Ludovic Orban, noul premier desemnat de Klaus Iohannis