Gândirea pozitivă – 4 situații în care devină toxică

De Unica.ro, pe
Să avem o perspectivă pozitivă asupra vieții și să fim optimiști este un lucru bun, însă, în exces, gândirea pozitivă ne poate dăuna. Iată 4 situații când pozitivismul poate deveni toxic. 

Gândirea pozitivă ne poate face mult bine, dar și mult rău în anumite situații. Atunci când ne băgăm emoțiile negative sub preș și preferăm să ne ascundem nefericirile în spatele zâmbetului și a citatelor pozitive, sănătatea noastră mintală poate avea de suferit. Iată patru situații când se întâmplă asta, potrivit Brightside.

Rețelele de socializare

Social media este un spațiu în care putem cădea ușor în capcana rețetelor universale de fericire, iar asta ne poate aduce mai multă frustrare decât împlinire. Fotografiile cu familii perfecte, trupurile perfecte, viețile perfecte ale altora nu sunt întotdeauna o sursă de motivație, ci de a ne dori să mascăm realitatea noastră. Nici distribuirea citatelor motivaționale pe rețelele de socializare nu ne face mai fericiți, ci propriile noastre acțiuni. Nu e de ajuns să ne repetăm că totul va fi bine. Trebuie să facem ceva pentru asta, altfel nu se va schimba nimic în viața noastră.

Ascunderea emoțiilor

Oamenii pozitivi sunt mai fericiți, au relații mai bune, prieteni mai mulți, cariere de succes. Am auzit de nenumărate ori asta, nu-i așa? Da, dar nu cu orice preț. Atunci când ne luăm ca puncte de repere bunadispoziție și fericirea permanentă a altora din postările de pe rețelele de socializare, ne putem simți triști și anxioși, nemotivați și stresați.

Putem percepe veselia lor care pe un semn de putere și ne simțim slabi dacă lăsăm emoțiile negative să iasă la suprafață. Tendința este să facem ca totul să pară perfect și în viețile noastre, chiar dacă trecem prin momente dificile. Iar asta ne poate afecta destul de serios sănătatea emoțională. Gândirea pozitivă trebuie să aibă o bază reală, nu ascunderea emoțiilor.

Citește și: Cum gestionezi emoțiile negative care vin spre tine din social media?

Îndemnurile familiei și ale prietenilor

Din dorința de a ne ajuta și de a ne înveseli, prietenii și familia ar putea apela la citate motivaționale, în loc să găsească cuvintele potrivite, adaptate nevoilor noastre. Afirmații precum „Rămâi pozitiv!” sau „Ar putea fi mai rău” nu sunt întotdeauna potrivite pentru cineva care trece printr-un moment dificil. Important este ca cei de lângă noi să ne fie alături indiferent de cât de greu ne este, nu să ne invalideze suferința și trăirile. Nu este o soluție să fim cu zâmbetul pe buze chiar dacă ni se pare că lumea noastră se prăbușește.

Avem nevoie să ne acceptăm emoțiile, nu să încercăm să scăpăm de ele cât mai repede. În astfel de situații, „Văd că ești într-adevăr stresat, pot face ceva?” sau „Îmi pare rău că treci prin asta” sunt afirmații mai potrivite. 

Citește și: Gândirea pozitivă are și capcane. Vezi care sunt acestea!

Emoțiile negative nu exclud gândirea pozitivă

Dacă nu ai o gândire pozitivă permanentă, nu înseamnă că viața ta e plină de durere, stres sau alte scenarii negative. Am fost învățați să credem că emoțiile negative ne fac rău și că trebuie să rămânem pozitivi orice ar fi. Sigur, este de preferat o gândire pozitivă, care are o mulțime de beneficii, dar  trebuie să ajungem la ea într-un mod sănătos. Emoțiile, pozitive sau negative, sunt la fel de naturale și ne ajută să ne cunoaștem mai bine. Ne putem exprima atât emoțiile negative, cât și pe cele pozitive, fără să încercăm să le excludem unele pe celelalte și să ne autosabotăm.

Sursă foto: Shutterstock.com


 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro