Sistem digestiv sănătos – 10 sfaturi de care să ții cont

De Unica.ro, pe

Alimentația, mișcarea și hidratarea influențează sistemul nostru digestiv. Mai exact, un stil de viață sănătos va reuși să ne aducă un strop în plus de energie și astfel organismul nostru nu va avea deloc de suferit. Cu cât vom fi mai atenți la modul în care ne hrănim, la cât de sănătoase ne sunt mesele, cu atât vom avea o mai buna stare generala de bine. Nu întotdeauna problemele de sănătate sunt grave, sistemul digestiv dând inițial semnale că ceva este în neregulă, pornind de la disconfortul abdominal, balonare sau flatulență. Mai apoi se ajunge la constipație sau diaree, pentru ca mai târziu să ne aflăm în cabinetul medicului pentru a vorbi despre boala Crohn, o afecțiune intestinală destul de gravă, sau despre alte boli ale aparatului digestiv.

Digestia reprezintă un proces fiziologic în care alimentele sunt descompuse și mai apoi sunt transformate în aminoacizi, glucide, acizi grași esențiali, vitamine și minerale sau alți nutrienți la fel de importanți pentru funcțiile organismului. Fără a avea un sistem digestiv sănătos, substanțele nutritive descompuse în cadrul procesului de digestie nu vor ajunge foarte repede în fluxul sangvin, în vederea prelucrării lor de către anumite organe ce au astfel de funcții. Și astfel vei ajunge mai repede decât crezi în cabinetul medicului specialist căutând soluții sau variante optime de tratament.

Pentru a avea un sistem digestiv sănătos este bine să mănânci la ore fixe alimente sănătoase, să rămâi hidratat și să faci multă mișcare. Acestea sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le respecți pentru a nu suferi anumite dezechilibre.

Iată 10 sfaturi de care să ții cont pentru a avea un sistem digestiv sănătos:

  1. Consumă multe fibre – acesta este un sfat venit atât din partea medicilor specialiști, cât și din partea nutriționiștilor. Cu cât vei consuma mai multe fibre, cu atât vei avea o digestie mai bună și mai ales vei scăpa de constipație. Ba chiar mai mult decat atât, ai putea preveni sindromul colonului iritabil sau chiar boala Crohn.
  2. Mănâncă atât fibre solubile, cât și fibre insolubile. Organismul nostru are nevoie de ambele tipuri de fibre, fie ele solubile, fie ele insolubile. Cele solubile se dizolvă în apă și contribuie la trecerea alimentelor prin intestine și la evacuarea fecală, iar celelalte nu se dizolvă în apă, însă ajută la reglarea tranzitului intestinal.
  3. Nu faceți exces de grăsimi. Din când în când ai voie să le încerci, însă nu este bine să faci abuz. Cu toate acestea, consumul de grăsimi va încetini destul de mult procesul de digestie și de aceea cu cât vei consuma mai puține, cu atât îți va fi mai bine. Încearcă grăsimile din pește, mult mai sănătoase, bogate în acizi grași Omega 3.
  4. Carnea slabă – o soluție pentru un sistem digestiv sănătos. Acest lucru este un alt sfat pe care îl vei primi din partea nutriționiștilor. Consumă carne din pește, pui sau curcan și mai mult ca sigur vei fi ferit de anumite probleme de sănătate.
  5. Probioticele, introduse în dieta zilnică. Acestea sunt bacterii asemănătoare cu cele ce există în tractul digestiv. Influențează destul de mult procesul de digestie, întăresc imunitatea organismului și sunt necesare în procesul de absorbție al nutrienților.
  6. Mănâncă la ore fixe – acesta este un alt secret pentru a avea o viață echilibrată și pentru a avea o digestie perfectă. Ar fi bine să nu sari peste mese și să încerci să mănânci la ore fixe. Optează pentru 3 mese principale și 2 gustări de fructe.
  7. Hidratează-te! Iată un alt lucru pe care trebuie să îl ai în vedere. Organismul tău are nevoie de minim 2 litri de apă pe zi, așa că încearcă cât de mult poți să respecți acest lucru.
  8. Renunță la alcool, fumat și cafea. Toate acestea sunt toxice pentru organism, așa că ar fi bine să le eviți. Excesul ar putea conduce la boli mult mai grave, precum ulcere ale stomacului.
  9. Fă cât mai multă mișcare! Exercițiile fizice influențează starea de sănătate digestivă, așa că ar fi bine să le ai în vedere. Vei preveni constipația și alimentele vor fi digerate mult mai repede și mai ușor.
  10. Renunță la stres – cu cât vei ține la distanță stresul, cu atât vei fi mai sănătos. De aceea, identifică anumite activități bune pentru tine și care te ajută să deții un control asupra stresului și vei vedea că te vei simți mai bine, iar sistemul tău digestiv va fi mult mai sănătos.

Cu alte cuvinte, suntem ceea ce mâncăm și un efect al acțiunilor noastre. Dacă vei urma sfaturile de mai sus, mai mult ca sigur vei dobândi o sănătate de fier și vei avea un aparat digestiv perfect sănătos.

Sursă FOTO

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!