5 lucruri care îți vor îmbunătăți stima de sine, conform cercetătorilor

De pe

În ziua de azi, este dificil să nu ne simțim incomod în propria piele. Locurile de muncă solicitante și imposibilitatea de a fi online 24/7 și de a răspunde oricărui mesaj în câteva secunde, precum și imaginile perfecte din vacanța exotică a prietenilor pot afecta stima de sine a multor femei. Mulți dintre noi știu cum este să ai o încredere în sine la cote maxime. Simți că poți dărâma munții, iar studiile arată că astfel de atitudine ne ajută să fim mai rezistenți în fața eșecurilor și a problemelor emoționale. 

Din fericire, chiar dacă acum treci printr-o pasă proastă, poți schimba lucrurile. Dacă ții cont de sfaturile de mai jos, cercetătorii spun că stima ta de sine va atinge niveluri record.

1. Nu mai fi așa de strictă cu tine

Imaginează-ți că prietena cea mai bună a ratat o întâlnire de afaceri pentru că și-a programat-o în calendar cu două ore mai târziu. Sau că aceeași prietenă a pierdut un post de conducere la diferența de doar câteva voturi. Probabil că ai ieși cu ea la cafea și i-ai spune că eșecurile fac parte din viață. Imaginează-ți pentru o clipă că acea prietenă ești chiar tu. Potrivit psihologilor, suntem mult mai critici cu noi înșine prin comparație cu cei apropiați nouă. Vestea bună este că pe măsură ce învățăm să acceptăm ideea că putem greși și că ne vom lovi de obstacole la un moment dat, stima de sine începe să se îmbunătățească. 

2. Ai grijă de tine

Dacă ai grijă de tine, îți crești încrederea în tine însăți. Cum reacționezi atunci când ai un eșec? Ce îți spui? Ești genul de persoană care te face să te simți mai prost decât eșecul în sine? O oră petrecută în baia cu spumă și câteva picături de uleiuri esențiale, scrierea în jurnal a lucrurilor care te macină atunci când ești stresată sau un tratament de înfrumusețare pot face minuni. Mai mult, studiile spun că rinoplastia se află în topul intervențiilor minim invazive care cresc încrederea în propria persoană. Cercetătorii de la Universitatea din Teheran spun că o astfel de intervenție crește șansele de succes la locul de muncă, întărește prieteniile și îmbunătățește relațiile.  

3. Ajută-i pe cei din jur

Potrivit unui studiu din 2014, voluntariatul crește stima de sine. Cercetătorii spun că atunci când îi ajutăm pe cei din jur ne simțim utili societății, știind că avem o contribuție. Iar acest lucru, la rândul său, ne face să ne simțim bine cu privire la propria persoană. Mai mult, dacă imaginile de pe Instagram ne creează diferite anxietăți, că nu avem o rutină de dimineață bine pusă la punct sau că nu medităm regulat, atunci când îi ajutăm pe cei care au mai puțin vedem cât suntem de norocoși și învățăm să apreciem ceea ce avem. 

4. Fă mișcare

Este dovedit științific că activitatea fizică de orice fel te face să te simți bine. Dacă pe moment dopamina îți invadează creierul și te face fericit, pe termen lung ai mai multă încredere în tine, iar stima de sine este pe plus. Cercetătorii mai spun că 30 minute pe zi timp de cel puțin trei zile pe săptămână sunt suficiente pentru un efect de durată asupra încrederii în sine. 

5. Adoptă o atitudine de învingător

Amy Cuddy de la Harvard Business School spune că o poziție de învingător crește stima de sine. Această poziție presupune să stai în picioare cu mâinile pe lângă corp și capul sus. Studiul a implicat menținerea poziției pe o perioadă de cel puțin două minute. Rezultatele au arătat că voluntarii aveau un nivel crescut al testosteronului, responsabil printre altele cu încrederea în sine, și un nivel scăzut al cortizonul, hormonul stresului. Concluzia? Înainte de o ședință importantă menține poziția de învingător și vei simți încrederea debordantă a lui Beyonce. 

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Cronos Med