Cele mai importante vitamine pentru sănătatea ta

De Unica.ro pe

Sunt esenţiale pentru dezvoltare şi o bună funcţionare a organismului. Unele vitamine sunt produse de organism insuficient (B6, B8, D, K), iar pe altele le poţi obţine doar medicamentos.

Unde se găsesc

Legumele şi fructele conţin cele mai multe vitamine. Cu toate acestea, vitaminele se găsesc şi în alte alimente, cum ar fi laptele, ouăle, carnea şi peştele. Cu cât alimentele sunt mai proaspete, cu atât conţinutul lor în vitamine este mai mare.

Atenţie! Vitaminele sunt foarte sensibile la condiţiile de mediu. Căldura, lumina puternică, dar şi conservarea pe termen lung sunt factori care le distrug. Vitamina C, de exemplu, se pierde în proporţie de 50% după patru zile de conservare corectă a alimentelor şi în proporţie de 70% când condiţiile de păstrare sunt improprii. Prin fierbere, cele mai multe vitamine se distrug.

Prea mult sau prea puţin?

Lipsa totală a unei vitamine e gravă, dar mai rar întâlnită. De cele mai multe ori, apare o lipsă parţială a vitaminelor, iar tulburările metabolice în acest caz sunt mai puţin grave. Excesul de vitamine în alimentaţie poate duce la hipervitaminoze, care se manifestă, de obicei, prin apariţia unor

dezechilibre în organism.

Cei mai mulţi dintre noi ne confruntăm însă cu o lipsă, nu cu un surplus de vitamine în organism. Dar acest lucru poate fi foarte simplu de rezolvat. Secretul este să consumi o cantitate mare de fructe şi legume proaspete.

Dă-i corpului tău ce îţi cere

Există anumite perioade ale anului sau stadii ale vieţii (în timpul creşterii, a sarcinii sau a perioadelor de efort prelungit) când organi smul are nevoie de mai m u l t e vitamine ca de obicei. Dacă vrei, ia un surplus de vitamine -te vei simţi mai bine şi vei preveni boli pe care nici nu le conştientizezi. Vitaminele din farmacie au acelaşi efect ca şi cele din produsele naturale. Acestea te menţin în formă şi îţi vor reda buna dispoziţie. Sunt indicate produsele ce conţin vitamine, minerale şi oligoelemente.Dar, înainte de a le lua, cere sfatul medicului! 

Cafeaua ajută memoria

Un conţinut moderat de cafeină, adică aproape 300 de miligrame pe zi, aduce beneficii funcţiilor cognitive, tratează reacţiile alergice şi nu creează dependenţă, aşa cum se credea până acum. Specialiştii de la Institutul de Studiu al Cafelei din SUA spun că, datorită conţinutului de anti-oxidanţi, cafeaua are rol şi în pre-venirea bolilor inimii. Studii americane şi olandeze au demonstrat că acest produs aromat scade, în cazul consumatorilor loiali, riscul apariţiei bolii Parkinson cu 80%. Cei care beau cafea regulat şi moderat au un risc redus la jumătate de a face pietre la rinichi.

Mai bun ca aspirina?

Savanţii au demonstrat că uleiul de măsline previne cancerul. La fel ca ibuprofenul, acesta reduce durerea. O doză de patru linguri zilnic este egală cu o zecime din porţia de ibuprofen pe care o ia o persoană adultă. Acest medicament natural nu elimină migrenele, însă reduce riscul îmbolnăvirii de cancer.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro