Semne că ești dependentă de zahăr

De Consuela Stratulat, pe
Zahărul este un ingredient cu efecte foarte puternice asupra creierului și poate da dependență. Vezi cum îți dai seama că nu poți să-i reziști și ce poți face pentru a consuma mai puține dulciuri.

Zahărul se găsește în dulciuri, dar și în alte alimente procesate, precum sosurile pentru paste și băuturile cofeinizate. În momentul în care îl consumi, în creierul tău sunt eliberate substanțe care îți dau o stare de bine, potrivit mindbodygreen.com, și vrei tot mai mult.

Ești epuizată, iar energia ta oscilează

Când mănânci ceva dulce, nivelul glucozei din sânge crește, apoi se prăbușește deodată. Creierul tău interpretează această scădere ca o nevoie de a mânca mai mult zahăr. Dacă dai curs acestei nevoi, declanșezi un cerc vicios, iar pancreasul tău va secreta insulină în exces. Nu este, deci, de mirare că la finalul zilei vei fi epuizată. Nevoia de a mânca dulce este și mai mare atunci când te trezești obosită.

Ai probleme digestive

Anumite probleme digestive duc la pofte exagerate de zahăr. Dacă ai prea puțin acid în stomac, de exemplu, ori un dezechilibru al bacteriilor bune, atunci vei pofti mai des la dulciuri, dar trebuie să știi că zaharul îți va agrava afecțiunile existente.

În situații stresante cauți dulciuri

Studiile au arătat că situațiile stresante cresc nevoia de a consuma avocado, zahăr sau ambele. Dacă știi că te calmezi cu ciocolata ta preferată, atunci s-ar putea să fii dependentă de zahăr.

Știi că mănânci prea mult zahăr, dar nu te poți opri

Chiar dacă știi că zahărul nu îți face bine, continui să îl consumi, iar după ce îți potolești poftele, te simți vinovată. Dacă tocmai ai constatat că ești dependentă de zahăr, nu trebuie să intri în panică, pentru că poți rezolva această problemă.

Cum scapi de dependența de zahăr

Dacă vrei să reduci cantitatea de zahăr pe care o consumi, evită alimentele procesate. Peștele proaspăt, carnea de pui, legumele, fructele, cerealele integrale, nucile și semințele ar trebui să conțină baza alimentației tale.

Toate mesele tale ar trebui să conțină proteine, pentru că această substanță îți crește nivelul de energie din organism și îți menține glucoza din sânge în limite normale pentru mai mult timp. Evită înfometarea, pentru că atunci când îți este foarte foame, nu faci alegeri sănătoase. Este bine să îți planifici fiecare masă și gustare, îți va fi mai ușor să mănânci sănătos.

Dacă știi că ești dependentă de zahăr, atunci nu trebuie să ai în casă nimic care să te tenteze. Fă-ți aprovizionarea cu fructe și legume și lasă deoparte alimentele procesate. Somnul este, de asemenea, foarte important, pentru că dacă te simți odihnită, vei avea mai puține pofte de dulciuri. Nu te gândi că poți înlocui zahărul cu îndulcitori artificiali, pentru că sunt la fel de periculoși.

Sursa foto: 123rf.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!