(P) Idei pentru o stare de bine

De Unica.ro, pe Ultimul update Marți, 10 mai 2016, 11:27
Primavara este o perioada excelenta de a-ti face ordine in ganduri si in viata si de a-ti propune scopuri marete. Dupa o iarna mohorata, natura revine la viata, iar noi o data cu ea. Este un moment excelent de a incepe sa gandesti pozitiv, sa faci mai multa mancare si sa mananci sanatos. Pe www.biosano.ro vei gasi o gama diversificata de alimente sanatoase si suplimente alimentare care iti vor oferi suportul de care ai nevoie pentru o sanatate de fier.

Stabilirea obiectivelor SMART

Daca esti genul de persoana care se entuziasmeaza atunci cand isi stabileste anumite obiective, insa pe masura ce trece timpul, par sa te distraga o multime de lucruri de la indeplinirea lor, afla ca nu esti singurul in aceasta situatie. De fapt, doar 8% dintre noi realizam cea ne-am propus. Dar nu te ingrijora! Nu esti tu de vina, ci scopurile in sine.

De multe ori ne stabilim obiective care sunt prea extreme pentru a fi realizabile, sau prea absracte pentru a fi motivationale. Un truc simplu te poate ajuta. Psihologii ne recomanda stabilirea obiectivelor in jurul cuvantului SMART (in engleza – inteligent), astfel: S – simplu, M – masurabil, A – realizabil (attainable), R – rezonabil si T – semnificativ in timp. De exemplu, ”vreau sa slabesc” este prea general, pe cand ”vreau sa slabesc 10 kilograme in urmatoarele 4 luni” se potriveste mai bine criteriilor SMART. Orice scop poate fi realizat in jurul acestui acronim!

Fa sport in fiecare zi

Beneficiile sportului sunt uimitoare. Studiile arata ca fiecare minut de excercitii adauga 7 minute la speranta de viata! ”Exercitiul fizic este fantana tineretii, deoarece ne ajuta sa aratam mai bine, sa ne simtim mai bine si sa traim mai mult”, spune Tom Holland, un renumit fiziolog.

Din pacate, cei mai multi dintre noi raman neimpresionati de aceste aspecte. Se pare ca romanii devin din ce in ce mai sedentari. Hai sa schimbam acest lucru!

Mananca sanatos

Luam o multime de medicamente ca sa scapam de problemele de sanatate, insa alimentatia este cel mai bun medicament. O alimentatie sanatoasa poate preveni o multime de boli. Acest lucru poate face diferenta dintre o viata implinita si viranta si o viata plina de boli si medicamente.

Micul dejun – cea mai importanta masa din zi

Incepe ziua in forta! Nu sari niciodata peste micul dejun, deoarece aceasta este cea mai importanta masa din zi. Este indicat sa consumi alimente care iti ofera substantele nutritive de care ai nevoie, cum sunt fructele deshidratate (goji, merisoare, prune, stafide), migdale, nuci pecan, caju, precum si seminte, bogate in acizi grasi esentiali si fibre. Semintele chia sunt o alegere excelenta pentru micul dejun deoarece iti ofera un plus de energie, tin de foame si nu ingrasa!

MigdaleSeminte de chia

 

 

 

Migdale intregi 1 kg – 54,00 RON     Seminte chia 1 kg – 24,00 RON

De asemenea, dimineata este momentul sa savurezi o ceasca de cafea, de preferat cafea verde, care este mult mai sanatoasa decat cea prajita. In plus, bauta pe stomacul gol, cafeaua verde te ajuta sa elimini kilogramelor in plus, deoarece contine o substanta numita ”acid clorogenic”, care are proprietatea de a topi grasimea.

Cafea verde boabeCafea verde macinata

 

Cafea verde boabe 1 kg – 30 Lei     Cafea verde macinata 1 kg  – 39 Lei  

Consuma alimente vegetale

Exista o legatura incontestabila intre consumul de alimente de origine vegetala si prevenirea bolilor cronice. Adultii ar trebui sa consume 10 portii de furcte si legume in fiecare zi. Un mar de marime medie reprezinta o portie de fructe, in timp ce o portie de legume echivaleaza cu o legatura de spanac.

Adauga in dieta grasimi prietenoase

Adultii ar trebui sa ia aproximativ 20% din calorii din grasimile sanatose. La o dieta de 2000 de calorii, acest lucru inseamna 44 grame de grasimi pe zi. Grasimile sanatoase lupta impotriva infamatiei si contribuie la scaderea nivelului de colesterol. Printre cele mai bune surse de grasimi sanatoase se numara avocado, pestele gras, nucile, alunele si uleiul de cocos.

Uleiul de cocos este unul dintre cele mai sanatoase uleiuri din lume, de aceea este esential sa il introduci in dieta. In plus, uleiul de cocos este sigur pentru prajit, deoarece nu se descompune in substante toxice, atunci cand este suspun unor temperaturi ridicate.

Ulei de cocos nerafinatNuci pecan

 

Ulei de cocos Extra Virgin 200 ml – 15,00 Lei      Nuci Pecan 500 g – 48,00 RON

Nucile si alunele pot fi introduse cu usurinta in dieta, sub forma de gustare. Pe langa gustul delicios, acestea contribuie la mentinerea sanatatii creierului si a inimii.

Renunta la zahar

Din ce in ce mai multe studii arata cat este de devastator zaharul pentru organismul tau. Insa, daca totusi nu vrei sa renuti la placerile dulci, pori inlocui zaharul obisnuit cu xilitol din measteaca finlandez, care nu are calorii si nu ingrasa, sau cu deliciosul sirop de artar, care contine zahar in mod natural.

Xilitol finlandezSirop artar

 

 

 

 

 

 

 

 

Xylitol din mesteacan finlandez 1 kg – 36 Lei      Sirop de artar 245 g – 18,00 Lei

Mananca fibre

Majoritatea romanilor consuma in medie 19 g de fibre pe zi, insa avem nevoie de o cantitate de doua ori mai mare, pentru a beneficia din plin de proprietatile acestora. O cantitate mare de fibre se regaseste in linte si in semintele de psyllium.

Linte rosieSeminte psyllium

Linte rosie 1 kg – 13,00 RON     Seminte de psyllium 300 g – 11,00 RON 

Asigura-ti necesarul de vitamine si minerale

Vitaminele si mineralele contribuie la funa functionare a organismului uman, iar cele mai bune surse care contin acesti nutrieti sunt, bineinteles, tot alimentele. Este indicat sa iti iei vitaminele si mineralele din alimente precum spirulina, chlorella si orzul verde. Acestea sunt considerate superalimente, deoarece contin o multime de substante nutritive esentiale pentru starea de bine.

Spirulina pulbereOrz verde

Spirulina pulbere 100 g – 14,00 RON     Orz verde pulbere 500 g  – 27,00 RON

Relaxeaza-te

Odihna este esentiala, de aceea este bine sa dormi 8 ore pe noapte si sa nu te culci mai tarziu de ora 23. Daca respecti orele de somn, creierul tau va produce serotinina, hormon responsabil de starea de bine.

De asemenea, este bine sa iti gasesti in fiecare zi momente in care sa te relazexi cu o ceasca de ceai sau cu o lectura interesanta.

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!