Dieta cu iaurt. O dietă rapidă, sănătoasă și cu multe beneficii!

De Adina Zamfir, pe

Multe vedete adoptă dieta cu iaurt când vor să slăbească rapid și să își tonifieze abdomenul. Este o dietă restrictivă, dar are multe beneficii pentru organism și poate fi ținută cu ușurință timp de câteva zile. Poți slăbi aproape un kilogram pe zi cu dieta cu iaurt, dacă respecți toate regulile.

Dieta cu iaurt este una dintre cele mai rapide diete, te scapă de kilograme, îți modelează abdomenul, alungă balonarea și disconfortul și te face să te simți plină de energie.

Categoric, dieta cu iaurt permite doar iaurt natural, fără zahăr și îndulcitori. Dulciurile sunt strict interzise și mai sunt câteva restricții fără de care această dietă nu ar avea rezultate atât de rapide.

Iaurtul și beneficiile lui pentru sănătate

Din ce sunt fabricate iaurturile de pe piața din România

Bogat în probiotice naturale și bacterii lactice benefice, bogat în săruri minerale și acizi grași esențiali pentru organism, iaurtul este un aliment complex, sățios și sănătos.

Iaurtul are numeroase beneficii pentru organism:

  • asigură un aport ridicat de calciu, magneziu și sodiu,
  • reglează digestia,
  • susține imunitatea,
  • ajută la refacerea florei intestinale,
  • combate depunerile de colesterol,
  • protejează căile respiratorii și inima,
  • repară ficatul,
  • ajută la eliminarea toxinelor,
  • întărește oasele și articulațiile,
  • protejează pielea de factorii nocivi de mediu,
  • menține pielea mai hidratată,
  • conferă un tonus ridicat și energie pentru toată ziua.

Tipuri de iaurt recomandate pentru dietă

Iaurtul este foarte des recomandat în dietele de slăbit și are rezultate foarte bune, dacă este un iaurt natural, fără adaos de zahăr și cu o concentrație scăzută de grăsimi.

Iaurturile naturale integrale au un conținut de grăsime de 3%, ceea ce nu va fi deloc dăunător în timpul dietei, dacă nu consumi deloc pâine și aluaturi sau carne grasă.

În diete, însă, cel mai bun iaurt este cel cu un conținut de cel mult 1% grăsime. De asemenea, trebuie să eviți iaurturile cu fructe din comerț, pentru că au un adaos de zahăr nesănătos. Îți poți prepara singură iaurt cu fructe adăugând felii subțiri din fructele tale preferate, curățate de coajă și de sâmburi.

Iată câteva tipuri de iaurt pe care este bine să le consumi zi de zi sau în perioadele în care ții o dietă.

Iaurtul din lapte de capră

Așa cum se știe, laptele de capră este cel mai hrănitor și cel mai sănătos pentru organism. El este foarte bogat în minerale, vitamine și aminoacizi, diverși nutrienți complecși, mulți dintre ei regăsindu-se și în laptele matern.

Iaurtul din lapte de capră este, poate, cel mai indicat în dieta cu iaurt, fiind lipsit de grăsimi grele care se depun pe artere și în țesuturi. Iaurtul din lapte de capră este deosebit de hrănitor și înlocuiește multe alimente sățioase în timpul dietei.

Iaurtul degresat din lapte de vacă

Pentru orice dietă, dacă vrei să consumi iaurt din lapte de vacă, ar fi bine să cumperi o variantă cu cel mult 1% grăsime sau un iaurt degresat. Este un iaurt bogat în probiotice, conține suficient calciu și magneziu pentru a suplini nevoia de minerale din timpul dietei și reglează digestia și tranzitul intestinal.

Chefirul

Este un aliment complet, savuros, răcoritor și foarte hrănitor, care te ajută să slăbești. Mult mai bogat în vitamine, minerale și nutrienți decât iaurtul natural, chefirul este indicat în toate dietele care au la bază lactate fermentate, așa cum este spre exemplu dieta cu hrișcă și chefir. El poate fi consumat îndeosebi în dietele rapide, care se țin timp de 7 – 10 zile, și are rezultate uimitoare.   

Iaurtul grecesc

Obținut din lapte de capră sau din lapte de oaie, iaurtul grecesc are o consistență cremoasă și catifelată și conține foarte multe grăsimi bune, care te ajută să topești grăsimile rele de pe abdomen.

Fiind bine strecurat de zer, iaurtul grecesc este mai consistent, dar are mai puține grăsimi și mai multe bacterii bune, probiotice și minerale decât iaurtul simplu.

Ce beneficii are dieta cu iaurt

Dieta cu iaurt. O dietă rapidă, sănătoasă și cu multe beneficii!

Indiferent de iaurtul pe care îl alegi, dacă nu are zahăr și o concentrație mare de grăsimi, va fi eficient în dieta cu iaurt.

Ține cont de faptul că este o dietă restrictivă, bazată în special pe iaurt, în care nu este permisă nici pâinea, nici gustările sau dulciurile, chiar dacă sunt dietetice. Poți îmbogăți meniul monoton cu iaurt doar cu felii de fructe și cu unele nuci, cu preparate ușoare pe bază de carne slabă.

Dieta cu iaurt este recomandată doar persoanelor sănătoase, care pot ține între 3 și 6 zile un regim sever. Ea are beneficii imediate care se simt în câteva zile:

  • reglează tranzitul intestinal
  • te scapă de balonare
  • te hidratează intens
  • asigură un aport crescut de calciu și magneziu
  • asigură un procent optim de vitamine care sunt mai ușor absorbite de organism
  • tonifiază pielea
  • ajută oasele
  • modelează abdomenul
  • conferă un tonus bun întreaga zi.

Contraindicații în dietele cu iaurt

Dieta cu iaurt permite foarte puține alimente dietetice în afară de iaurt, de aceea este considerată mai degrabă o monodietă, greu de ținut de către persoanele mai puțin ambițioase.

Această dietă trebuie evitată de persoanele care au probleme cu stomacul, cu ficatul și cu tensiunea, precum și de orice persoană care are probleme de sănătate cronice sau care trebuie să țină un regim alimentar medical.

Cum se ține dieta cu iaurt

Dieta cu iaurt poate fi ținută timp de 3 până la 6 zile, pentru a vedea imediat efectele benefice. Cine se obișnuiește în 3 zile să consume doar iaurt, câteva fructe și puțină carne, poate continua dieta încă 3 zile. Poți slăbi între 3 și 5 kilograme cu această dietă.

Ține cont de faptul că iaurtul trebuie variat în timpul dietei. Nu consuma doar iaurt natural degresat din lapte de vacă, deoarece nu are suficienți nutrienți pentru a compensa celelalte alimente eliminate din dietă. Este bine să consumi zilnic și chefir, și iaurt grecesc și iaurt din lapte de capră pentru un aport mai bun de minerale și nutrienți.

În timpul dietei se bea apă sau apă minerală atât cât este necesar, se pot consuma ceaiuri de lămâie și de mere neîndulcite, se evită alcoolul și sucurile din comerț.

Meniu pentru 3 zile de dietă

Ziua 1

Micul dejun: un pahar cu iaurt din lapte de capră (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi o cafea/un pahar cu suc natural de fructe
Prânz: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi o porţie de 200 de grame de peşte preparat la cuptor

Cină: un pahar de chefir (300 de grame) şi un ardei gras sau o roșie proaspătă

Ziua 2

Micul dejun: un pahar cu iaurt grecesc (250 de grame) şi o felie de pâine prăjită de graham
Prânz: o porţie de 200 de grame de carne slabă la grătar (pui sau curcan fără pieliţă), un pahar cu chefir (300 de grame) şi două fructe
Cină: o chiflă de graham şi un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), 150 gr de piept de curcan făcut la cuptor

Ziua 3

Micul dejun: un pahar cu iaurt din lapte de capră (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi un ou fiert
Prânz: o porţie de peşte la grătar cu salată, un pahar cu iaurt natural (300 de grame) şi o felie de pâine integrală prăjită, un grepfruit
Cină: un pahar cu iaurt grecesc (250 de grame) şi o felie de pâine integrală prăjită, 50 gr de afine

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!