Exclusiv! De ce nu funcționează curele de slăbire? Cori Grămescu, despre secretul unei diete eficiente

De Raluca Vițu, pe Ultimul update Miercuri, 29 iulie 2020, 13:30

Oricine a încercat, la un moment dat în viață, să țină o cură de slăbire. Sunt o mulțime de diete tentante care promit pierderea kilogramelor nedorite într-un timp record, însă dacă ajungi să le testezi, observi cu stupoare și dezamăgire că nu au nici pe departe efectele promise. Care să fie motivul pentru care dietele de slăbire nu funcționează?

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, a explicat, în exclusivitate pentru Unica, care secretul unui sistem eficient de pierdere a surprlusului de kilograme.

  • Sunt dietele de slăbit universale, cu rezultate vizibile atât în rândul oamenilor care vor să slăbească doar 5 kg, cât și a celor care trebuie să dea jos peste 15 kg, de exemplu? Sau trebuie adaptat planul de slăbit în funcție de numărul de kilograme pe care vrem să-l pierdem?

Nu există meniu universal valabil, chiar în cazul unei singure persoane, meniul trebuie adaptat în funcție de stadiul de slăbire în care se află. În ultimele luni am lucrat la o platformă de dietă care mă ajută foarte mult în stabilirea unei diete 100% personalizate, care sunt esențial să fie personalizate pentru a fi sustenabile și a nu ne „arunca” într-un ciclu yoyo de slăbire-îngrășare.

Citeşte şi: Ce mâncăm și ce bem în vacanță ca să nu ne îngrășăm. Sfaturi de la Cori Grămescu

Apoi, este nevoie să adaptăm necesarul alimentar la activitățile noastre de peste zi și numărul de ore de somn. Pentru o eficiență ridicată a planului de slăbire este foarte important să avem 7 ore de somn pe noapte, iar în ceea ce privește activitatea fizică recomandarea mea este de 150 de minute de antrenament de tipul pilates, cardio sau tonifiere (la sală sau acasă prin intermediul antrenamentelor on-line) și 150 de minute de activitate non-fitness de tipul mers pe jos pe săptămână.

Nu în ultimul rând, numărul de diete ținute de-a lungul timpului are de asemenea o importanță semnificativă în modul în care abordăm un proces personalizat de slăbire și poate cel mai important aspect este cadrul de monitorizare, adaptare și feedback în care ajutăm clienții să fixeze pentru totdeauna comportamentele alimentare sănătoase. Trebuie să înțelegem că odată ce ajungem să avem probleme de greutate trebuie să intervenim cu schimbări pe termen lung, permanente, în modul în care ne alimentăm, în așa fel încât să reușim să ne menținem greutatea în timp. Slăbirea este partea ușoară a oricărui proces, însă dificultatea reală apare în partea de menținere. De aceea este foarte important să discutam în diete mai ales despre sustenabilitate, sănătate pe termen lung și dezvoltarea unui stil de viață armonios, satisfăcător și sănătos.

Citeşte şi: False mituri despre slăbit – Cori Grămescu îți spune adevărul

  • Curele minune – nimeni nu crede cu adevărat în ele, dar toată lumea le-a încercat măcar o dată în viață. Ce riscăm când încercăm să slăbim peste noapte?

Nu doar o dată au fost urmate și nu e nicio minune în legătura cu aceste cure de slăbire foarte agresive. Este firesc să pierzi kilograme pe cantar rapid atunci când mănânci 500-800 de kcal pe zi, câte conțin majoritatea acestor diete celebre. Însă trebuie să înțelegem că în orice proces de slăbire, ajungem efectiv să pierdem din grăsimea corporală abia după 7-10 zile de la începerea unui program de slăbire, așa că ceea ce vedem pe cântar în primele 14 zile sunt mai ales conținut intestinal, apă, glicogen și într-o măsură mult mai mică, grăsime. Un astfel de comportament alimentar este în primul rând periculos pentru echilibrul emoțional, distruge flora intestinală și procesele digestive, deteriorează compoziția corporală (se pierde accelerat masa musculară și osoasă, ceea ce favorizează creșterea procentului de grăsime corporala în timp).

Citește gratuit ediția de august a revistei Unica. O găsești AICI

  • Există multe diete care promit schimbarea ratei metabolice. Se poate modifica metabolismul unei persoane doar prin alimentație?

E o minciunică de marketing, metabolismul nostru depinde covârșitor de activitățile fizice non fitness de peste zi și depinde de antrenamentele sportive pe care le facem. Apoi, îl putem influența marginal prin adoptarea unei alimentații cu o componență proteica bine reliefată și îl mai putem influența prin expunerea de durată la frig. Din alimentație putem câștiga un maxim de 10% din rata metabolică de menținere, însă este insignifiant față de ce putem face prin activitățile fizice și sportive dintr-o zi. Clientelor mele le recomand 150 de minute de sport la sală sau antrenamente on-line acasă adaptate vârstei și greutății fiecăreia și 150 de minute de activitate non fitness cum este mersul pe jos pe săptămână.

sursa foto – PR

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro