Alimentele care ne ajută să minimizăm efectele nocive ale soarelui

De Unica.ro pe

Folosirea cremelor cu factor de protecție solară este esențială pe timpul verii. Cu toate acestea, e important de știut că există și alimente pe care le poți introduce în dieta zilnică astfel încât să minimizezi efectele nocive pe care soarele le poate avea asupra pielii.

O dietă corespunzătoare duce la recuperarea mai rapidă a pieli și reduce riscul apariției complicațiilor.

Citeşte şi: Pepenele galben sau pepenele roșu – care este mai sănătos?

Iată care sunt cele mai potrivite remedii alimentare pentru pre/post expunerea la soare, potrivit recomandărilor nutriționistului Gianluca Mech:

  • Multe fructe și legume, deoarece sunt bogate în antioxidanți alimentari (vitaminele C și E);
  • Dacă este necesar, luați suplimente cu vitaminele C și E. S-a dovedit că aceste vitamine reduc probabilitatea apariției arsurilor solare după expunerea controlată la razele UV;
  • Alimentele bogate în beta-caroten (pro-vitamina A) protejează pielea de arsurile solare (pe termen lung). Principalele sunt: caisele, morcovul, dovleacul, cartoful dulce, kaki, portocalele, ardeii roșii, roșiile, legumele cu frunze verzi (spanac, salată verde, varză, broccoli).
  • Multă apă pentru a preveni deshidratarea.

De asemenea, Gianluca Mech ne recomandă și alte câteva alimente specifice pe care este bine să le consumăm pe timpul zilei, în special dimineața, pentru a evita apariția arsurilor solare.

Citeşte şi: Cum scapi de arsurile solare? 5 remedii naturiste

  • Afine – sunt bogate în antioxidanți puternici care combat radicalii liberi ce pot duce la deteriorarea pielii din cauza expunerii la soare și a stresului. De asemenea, sunt o sursă foarte bună de vitamina C, iar aceasta ajută la prevenirea îmbătrânirii premature a pielii cauzată de expunerea la soare.
  • Pepene roșu – conține o cantitate mare de licopen, un antioxidant puternic. Licopenul are capacitatea de a absorbi atât radiațiile UVA, cât și radiațiile UVB. Astfel, după câteva săptămâni de consum zilnic de pepene verde, licopenul poate acționa în cele din urmă ca o protecție solară naturală. Este bine să fie însă completat de folosirea produselor cu factor de protecție.
  • Nuci și semințe – nucile, semințele de cânepă, semințele de chia și cele de in conțin acizi grași esențiali omega-3. Peștele și ouăle reprezintă, de asemenea, surse perfecte de acizi grași omega-3. Aceștia ajută la menținerea sănătății pielii și au proprietăți antiinflamatorii.
  • Ceai verde – studiile arată că ceaiul verde ajută la reducerea probabilității apariției tumorilor cauzate de expunerea necontrolată la soare. De asemenea, crește producția proprie de colagen, responsabil cu fermitatea și elasticitatea pielii.
  • Conopidă – conține antioxidanți puternici care ajută la combaterea stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi. În plus, conține histidină, un alfa-aminoacid ce stimulează producerea de acid urocanic, care absoarbe radiațiile UV.

Citește gratuit ediția de iulie a revistei Unica. O găsești AICI

sursa foto – 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro