(P) Branding personal pentru medicii din toată țara

De Unica.ro, pe Ultimul update Miercuri, 21 iulie 2021, 22:20

Ne aflăm în era digitală, iar informația de orice fel traversează teritorii greu accesibile și impactează, în fiecare moment, întreaga umanitate, chiar în momentul în care se întâmplă. 

Această sete de informație cât mai interesantă, în real time/timp real, a dus la ceea ce numim azi revoluție digitală.  Digitalizarea s-a impus în toate mediile și, odată cu ea, a apărut nevoia construirii imaginii digitale, denumită de marketeri branding personal. 

„Branding-ul digital personal presupune construirea și redarea, cât mai fidel, în mediul online, a unei entități. În agenție ne place să spunem că brandingul personal este la fel de necesar în online precum cartea de identitate în viața de zi cu zi (în offline).” – Alina Sava, CEO Brandmatic.ro

De ce ați ales să vă ocupați de branding personal în rândul medicilor?

Brandmatic este o agenție de branding specializată în zona medicală și am ales să facem acest lucru deoarece avem medici extraordinari. Medici devotați despre care nu vorbește nimeni, medici care își investesc resursele personale în educație continuă. Medici care au plecat din țară să se supraspecializeze și au revenit să implementeze noi protocoale de lucru în sistemul medical din România. Toți acești medici au nevoie de acces la public, de o prezență profesională vizibilă și profesionist realizată în mediul online și offline. Am organizat împreună cu echipa Brandmatic tot acest proces de brand-uire a medicilor pentru ca noi toți să avem acces la informație de calitate abilitată.

Cum au primit medicii acest proces de digitalizare?

Aș putea spune, la fel ca noi toți. La început, puțin stângaci, puțin cu trac, însă, ghidați corect de noi și văzând impactul pe care intervențiile lor online le au în rândul publicului, și-au dorit să se implice cu același devotament, asemeni celui din cabinet. Ai nevoie doar de puțin timp și, imediat cum înțelegi puterea mediului online, nu ai cum să nu îți dorești să îl folosești în favoarea tuturor.

Domeniul online a devenit parte din viața noastră. Indiferent de rolul pe care îl avem în societate, trăim într-un anume fel și acolo, în virtual. Acum este mult mai ușor să îi spui medicului tău cât de mult îi mulțumești sau îl apreciezi pentru modul în care a avut grijă de sănătatea ta sau a familiei tale. Iar medicii se pot face auziți pe o plajă mult mai largă. Avem nevoie de comunicarea aceasta în ambele sensuri.

Care este tiparul medicului care are nevoie de acest serviciu?

Nu există un tipar. Atâta timp cât oferi un produs sau un serviciu, este vital să fii prezent într-o formă cât mai profesională online. Primul lucru pe care un pacient îl face când are nevoie de un anumit serviciu, sau de un anumit medic specializat, este să caute informații în mediul online. Pacienții se interesează de toate detaliile și, dacă „rezonează” cu acel medic și simt că pot avea încredere în el, în urma activității pe care acesta o afișează în online, atunci se va programa cât mai curând.

Să înțelegem că branding-ul personal ajută la promovare?

Ajută, desigur, însă ce urmărim noi prin acțiunile de marketing medical este să informăm corect. Să încurajăm oamenii să îmbrățișeze prevenția medicală în toate formele, să înlăturăm părerile neabilitate și chiar diagnosticile însoțite de tratamentele oferite la întâmplare de oricine, chiar dacă însoțite de cea mai mare bunăvoință. 

Adevăratele „focare de infecție” iau naștere în grupuri, pe forumuri, unde informația este greu de urmărit și filtrat. Nu puțini au fost aceia care, după simptomele avute, au crezut că sfârșitul este aproape. Acest lucru trebuie să înceteze și nu poate fi făcut decât prin sporirea în online a informațiilor corecte.

„Dacă îți dorești să faci o lume mai bună, iubește-i și ai grijă de cei din imediata ta apropiere”, spunea Maica Tereza. Așa prinde contur o lume mai bună, pe care o reclădim împreună în fiecare zi. Eliminăm știrile false, informațiile incorecte, comportamentul abuziv. De fapt, noi, Brandmatic, oferim suport, educație, informare, suntem empatici și ne implicăm în favoarea societății. Traducem limbajul științific și aducem mai aproape de pacienți medicii din toate domeniile de activitate.

Cât timp durează un proces de branding personal medical

Depinde foarte mult de amploarea proiectului. De la trei-patru săptămâni, la două luni, maxim. Este important să cunoaștem toate datele (avem meetinguri, briefing de creație etc.), pentru a putea demara procesul de creație, pe care pur și simplu îl adorăm. Entuziasmul fiecărui proiect nou este peste imaginația oricui și abia așteptăm feedback-ul clientului pentru a trece în etapa de implementare. Există și situații în care medicii apelează la noi să le îmbunătățim identitatea vizuală, adică să realizăm un rebranding. Chiar am fost numiți „doctorii digitali ai doctorilor”. 🙂

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!