Cele patru momente ale zilei în care trebuie să bei apă pentru a-ți menține sănătatea

Știm deja că apa este vitală pentru buna funcționare a organismului, dar nutriționiștii ne atenționează că nu contează doar câtă apă bem, ci și când o bem.

Citește și – Hidratarea corectă. Câtă apă să bei în funcție de greutate

Apa este cel mai bun hidratant, cel mai bun energizant, iar dacă o cosumi corect, te poți bucura de o sănătate de fier în fiecare zi. Iată care sunt cele mai bune momente în care trebuie să bei apă:

  1. Imediat după ce te-ai trezit

Două pahare de apă băute dimineața, pe stomacul gol, te ajută să îți activezi organele interne și metabolismul. Este important pentru că, în mod uzual, corpul este deshidratat după somn. Dacă ai dormit opt ore, înseamnă că nu ai băut lichide timp de opt ore. Mai mult, acest obicei simplu ajută la sănătatea colonului, reglează digestia și îmbunătățește capacitatea organismului de a asimila nutrienți.

  1. Înainte de fiecare masă

Nu uita să bei un pahar de apă cu 30 de minute înainte de masă. Acest obicei ajută digestia, iar tu vei mânca mai puțin pentru că deja te simți mai plin și, astfel, îți vei menține greutatea la cel mai bun nivel. O regulă foarte importantă spune să nu consumi niciodată apă în timpul mesei pentru că afectează digestia, ci doar la o oră după masă. Astfel, vei preveni constipația și vei ajuta fibrele să pătrundă mai ușor în sistemul digestiv.

  1. Înainte de duș

Un pahar e apă băut înainte de a intra la duș va avea efectul scăderii tensiunii arteriale prin dilatarea vaselor de sânge.

  1. Înainte de culcare

În timpul nopții intervine deshidratarea, însă un pahar de apă băut înainte de culcare va reduce acest efect. Se reduce, de asemenea, riscul de accidente vasculare și infarct, mai ales că cel din urmă se produce în special dimineața tocmai din cauza îngroșării sângelui ca urmare a deshidratării.

Câtă apă trebuie să bei zilnic

Cantitatea potrivită de apă este de 30 ml/kg corp, la adulți. Trebuie să consumăm, desigur, mai multă apă în condițiile în care depunem efort fizic sau afară sunt temperaturi ridicate. Ne putem ghida și după deja consacrata regulă de 2 – 2,5 litri de apă pe zi.

Citește și – 5 mituri despre consumul de apă şi deshidratare

Foto – Shutterstock

Recomandari
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Libertatea
Avantaje
Sfatul Medicului
Mai multe din Sănătate
Vă recomandăm:
?>