Irina Baianț, despre „Fantoma de la Operă”: „Răzvan Ioan Dincă, regizorul spectacolului, a ridicat ștacheta unde nu a fost niciodată pe vreo scenă din România” / Exclusiv

.

La 35 de ani de la debutul său pe Broadway, „Fantoma de la Operă”, una dintre cele mai de succes producții muzicale din toate timpurile, a ajuns pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Cu o echipă de producție uriașă în spate, spectacolul, cu Adrian Nour și Irina Baianţ în rolurile principale, promite publicului bucureștean o experiență unică.

„Fantoma de la Operă”, o producție cum nu s-a mai văzut în România

Povestea spectacolului urmărește legătura dintre un personaj misterios, Fantoma, interpretat de Adrian Nour, care locuiește în subsolul Teatrului de Operă din Paris și care se îndrăgostește de o tânără soprană, Christine, interpretată de Irina Baianț. Fantoma se oferă să o ajute pe Christine să-și îmbunătățească performanța artistică, însă când aceasta ajunge să aibă succes, situația scapă de sub control.

Pentru a afla mai multe detalii despre spectacolul-eveniment de pe scena Operei Naționale București, am stat de vorbă cu soprana Irina Baianț, artista care îi dă viață celebrei Christine.

Irina, spune-ne, pentru început, ce înseamnă pentru tine ne rolul lui Christine? Tu ai fost aleasă pentru acest rol acum aproape 10 ani, când „Fantoma de la Operă” a debutat în România, pe scena Teatrului Național de Operetă „Ion Dacian” din București, dar atunci spectacolul a avut o viață foarte scurtă. 

Christine Daaé a fost și rămâne una dintre cele mai prețioase bijuterii ale carierei mele! Un rol extrem de dificil, care acaparează toate cotloanele emoționale ale interpretului, cu o țesătură vocală delicată, cu extrem de multe nuanțe pe care dacă nu le înțelegi pentru a le reda complet, miza este pierdută. Este o provocare din toate punctele de vedere și sunt mândră că am putut-o însufleți în această producție grandioasă. 

Ce ne poți spune despre producția de acum, de la Opera Națională? 

Este un everest al genului. Răzvan Ioan Dincă, regizorul spectacolului, a ridicat ștacheta unde nu a fost niciodată pe vreo scenă din România, alături de Violeta Dincă coregrafa spectacolului, scenograful Garry McCann și a părintelui muzical, dirijorul Daniel Jinga. Echipa este imensă în spate, echipă fără de care nimic nu ar fi ajuns unde s-a scris istoria serii de 31 martie. 

„Fantoma de la Operă” se joacă de 35 de ani pe Broadway. Cum explici dorința oamenilor de a vedea iar și iar acest spectacol? 

Este o poveste actuală și are atât de multă vulnerabilitate încât oamenii vor să vadă, și mai ales să simtă, pentru a crede mai departe în artă. Este dovada vie că un spectacol poate vindeca și transforma suflete! 

Cum a evoluat rolul Christine din 2015 și până acum? Ce s-a schimbat, ce a rămas la fel?

Față de producția din 2015, Christine are acum mai multă profunzime, eleganță, versatilitate și putere. Ce a rămas la fel este sinceritatea și credința.

Ce faci pentru vocea ta, pentru a o păstra în formă, și cum depășești momentele în care rămâi fără glas?

Odihnă, tăcere, somn și rugăciuni.  

Citește și„Fantoma de la Operă”, pe scena Operei Naţionale Bucureşti. Adrian Nour: “Veţi fi martorii unui spectacol extraordinar” / Exclusiv

Spuneai despre tine, într-un interviu mai vechi, că ești o femeie clasică într-o lume modernă. De unde această caracterizare?

Pentru mine femeia nu poate fi decât definiția clasică a mănușii de fier îmbrăcată In catifea. Cu maniere, principii, un anumit nivel conversațional, bun simț, eleganță și discreție. Lumea modernă e cea în care trebuie să încadrăm toate cele de mai sus fără a leza sau dezaproba ceva din accepțiunile societății actuale cu nonconformismul ei caracteristic.

Irina Baianț, despre "Fantoma de la Operă": "Răzvan Ioan Dincă, regizorul spectacolului, a ridicat ștacheta unde nu a fost niciodată pe vreo scenă din România" / Exclusiv
Irina Baianț

Când nu ești pe scenă, ce-ți place să faci? Ai timp și de hobby-uri? Cum arată o zi liberă pentru tine? 

Fac sport. Mult. Gătesc, citesc, pictez, mă văd cu prietenii, petrec timp cu oameni aleși sufletului sau pur și simplu stau cu mine și îmi descarc trăirile și considerațiile într-o auto spovedanie care îmi ține interiorul minții și al sufletului în echilibru.

Ce înseamnă frumusețea pentru tine? Ai o rutină de beauty sau vreun secret de frumusețe pe care vrei să-l împărtășești?

Frumusețea e tot ce emani fără să îți propui. E ca smerenia, e împăcare de sine și lipsa nevoii de confirmare sau infirmare a unui standard. Desigur, admir ceva ce îmi face creierul să emane dopamină și să zâmbesc instant, dar nu cred că frumusețea poate fi cuprinsă sau definită de niște linii exacte. Frumusețea ar trebui să fie starea pe care o simți după ce știi că ceva îți place. Cât despre rutină, nu am ceva fix. Întotdeauna mă demachez, oricât aș fi de obosită, și folosesc acid glycolic și Retinol ca tonere pentru aspectul tenului.

Ești o femeie tânără, frumoasă și talentată. Simți că lipsește ceva din viața ta?

Mulțumesc! Nu pot spune că lipsește ceva, ci e loc de mai mult. Mereu e loc de mai mult! Sunt foarte bine exact așa cum sunt în acest moment și îmi doresc sa trăiesc starea aceasta de prezent și sa nu îmi pierd energia cu lucrurile pe care nu le am. Ce nu am, înseamnă că nu îmi trebuie.

Ai cântat pe cele mai mari scene ale lumii și te-ai întâlnit cu o mulțime de personalități internaționale. Ce te mai impresionează?

Viața! Oamenii. Poveștile. Florile. Animalele. Culorile cerului. Un vin bun. O duminică la biserică. Succesul colegilor. Aplauzele publicului. Astrele. Timpul. Râsul. Tot ce ma înconjoară. Când acestea nu vor mai conta și nu ne vor mai mișca, ne-am pierdut sufletul. Iar sufletul nu are nicio alta bogăție decât iubirea pentru tot ce trăiește.

Foto: Opera Națională București, Irina Baianț

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton