Remedii naturale pentru greaţă şi balonare

De Libertatea.ro pe

Excesele alimentare duc în multe cazuri la surplus ponderal, dar si la stari de balonare, stomac greu si greaţa. Din fericire, sunt remedii la îndemâna pentru a combatedisconfortul dupa ce am mâncat cu pofta si mai mult decât trebuia.
Toata lumea stie ca ar trebui sa adoptam o alimentaţie echilibrata si raţionala. Dar realitatea ne arata ca cei mai mulţi români abuzeaza de produsele grase, sarate si uita sa consume legume si fructe în cantitaţi corecte, apelând cel mai adesea la combinaţii alimentare nesanatoase, care îngreuneaza digestia. Rezultatul este ca ne simţim balonaţi, cu senzaţie de greutate în stomac si deseori cu stare de greaţa.

Hidratarea vindecă greaţa şi balonarea

Remedii naturale pentru greaţă şi balonarePrimul lucru pe care trebuie sa îl facem dupa o perioada de excese culinare este sa ne hidratam corespunzator. Este recomandat sa bem pâna la trei litri de apa pe zi, cu înghiţituri mici si la un interval constant de timp. „Evitaţi sa consumaţi cantitaţi mari de apa într-o perioada scurta, pentru ca va vor face sa va simţiţi si mai balonaţi si vor spori disconfortul”, explica specialistul în nutriţie Cori Gramescu.
De asemenea, timp de 3 zile, mai spune ea, „începeţi fiecare dimineaţa consumând doua cani de apa calda cu câte o linguriţa de zeama de lamâie, care acţioneaza ca un diuretic usor si detoxifica ficatul. Daca nu puteţi bea suc de lamâie, apelaţi la cel de merisoare sau la oţet de mere. Continuaţi apoi sa beţi doua cani de apa calduţa la trezire, dar simpla, fara adaosul de lamâie/oţet”. Si, nu în ultimul rând, faceţi pauza la alcool, care va supune ficatul unui stres suplimentar, deshidrateaza organismul si va provoaca pofta de mâncare nenaturala, care va împinge la alte excese alimentare.

Remedii anti-balonare

Balonarea e cauzata de acumularea de lichid sau gaz în abdomen, rezultând un disconfort sporit mai ales dupa o masa copioasa. Cel mai bine e sa evitaţi sa mâncaţi alimente care produc balonare: carne si brânzeturi grase sau prajite, legume prajite, produse care conţin sare si condimente în exces, sucuri acidulate dulci sau produse cu îndulcitori artificiali, produse lactate consumate în exces, precum si fructe consuma te în cantitaţi mari, în special asociate cu alte alimente.
Vezi continuarea în pagina următoare!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2