Mihaela Bilic: „Roșiile gătite sunt mai nutritive decât cele consumate crude”

De Unica.ro, pe

Roșiile se numără printre legumele preferate ale românilor și sunt aproape nelipsite din preparatele tradiționale românești. Indiferent de cum ne place să le mâncăm, roșiile aduc un aport important de nutrienți organismului, iar specialiștii în nutriție le recomandă pentru consumul des, indiferent de sezon. Cu toate acestea, există un detaliu despre roșii pe care, probabil, nu îl știați pană acum: gătite, roșilor le cresc valorile nutritive.

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a explicat, în mediul onine, că spre deosebire de roșiile crude, cele gătite devin, prin procesul termic, mai bogate în nutrienți.

Roșiile sunt mai valoroase gătite, decât crude.  Am putea considera roșia ca fiind leguma preferată a românilor. Însă știați că valoarea ei nutritivă crește atunci când este gătită? Roșia conține licopen, acel antioxidant valoros din familia carotenoidelor. Ei bine, licopenul se absoarbe mai eficient în prezența grăsimilor, fiind un pigment liposolubil; în plus el se eliberează mai rapid dacă roșia este strivită/pasată, transformată în sos/piure – deci la cratiță cu ele, cu un strop de ulei!


Cantitatea de licopen nu variază semnificativ de la un soi de roșie la altul și nici nu e influențată de modul de coacere (în solar sau la soare). Însă concentrația de licopen crește de 8-10 ori în sosul de tomate și în bulion, față de roșia proaspătă. Prin gătit este distrusă o mică parte din vitamina C, însă conținutul de mineralele (potasiu, magneziu) și fibrele nu suferă nicio modificare – a explicat nutriționistul pe pagina sa de Instagram.

Citeşte şi: Mihaela Bilic a explicat de ce apare mâncatul emoțional și cum scăpăm de acest comportament

Apoi a făcut referire la un studiu care a dovedit beneficiile roșilor gătite:


În 1995 cei de la Harvard au publicat un studiu care arăta scăderea cu 20-35% a riscului de cancer de prostată la cei care consumau sos tomat din belșug (80g/zi). Un studiu finlandez a arătat că riscul de infarct scade cu 59% la cei care au un aport crescut de licopen, iar cercetătorii din Verona au confirmat că acest pigment roșu protejează inima.
Între timp licopenul s-a dovedit benefic și împotriva cancerului pulmonar sau de stomac, ca să nu mai vorbim de protecția pielii împotriva razelor UV și a îmbătrânirii. Așa că dacă vă trebuia un argument pentru consumul de tocănițe, paste, supe și mâncăruri cu sos roșu, acum îl aveți.

Foto – 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!