Flexitarianismul – o dietă modernă, de inspiraţie vegetariană

De Andreea Catrina, pe

După cum îi spune şi numele, flexitarianismul este în primul rând o dietă flexibilă. Dacă dieta clasică vegetariană presupune renunţarea la carne, iar în unele cazuri chiar şi la ouă şi lactate, în cazul flexitarianismului apare o nouă opţiune – poţi fi vegetarian… part-time.
De fapt, tot ceea ce promovează această dietă modernă este un stil de viaţă sănătos, bazat în special pe fructe şi legume crude, dar de la care te poţi abate cu măsură.

Astfel, se pune accentul pe consumul de proteine şi grăsimi vegetale, pe alimente cât mai naturale şi neprocesate, însă nimeni nu îţi interzice ca, ocazional, să mănânci carne, ouă sau brânzeturi ori, de ce nu, o prăjitură.

Avand în vedere că cerealele integrale, nucile şi seminţele, zarzavaturile, fructele şi legumele crude stau la baza acestei diete, flexitarianismul este o metodă ideală pentru a scădea în greutate. Totodată, datorită faptului că este perfect echilibrată, dieta este considerată de mulţi specialişti sigură şi eficientă.
Cu toate că noţiunea de flexitarianism e una nouă, mulţi practică deja acest mod de viaţă, fără să îşi dea seama. Desigur că există şi voci critice la adresa flexitarianismului. Unii nutriţionişti o numesc „falsa dietă vegetariană”; însă atâta timp cât o dietă te îndeamnă să mănânci mai sănătos, să renunţi la alimentele procesate şi să-ţi focusezi atenţia pe mâncăruri naturale, nu mai contează cum se numeşte, nu-i aşa?
Şi beneficiile flexitarianismului nu se opresc aici – comparativ cu dietele obişnuite, acest regim nu îţi impune nicio listă de alimente şi nu trebuie să respecţi nicio regulă strictă. Ba mai mult, îţi poţi realiza singură dieta, în funcţie de alimentele preferate. Moderaţia e cheia flexitarianismului.

Cum arată dieta unui flexitarian într-o zi obişnuită?
Dimineaţa poate fi consumat un iaurt, cu fulgi de ovăz şi nişte fructe de pădure. Cele două gustări dintre mesele principale vor fi reprezentate de fructe şi un pumn de migdale crude, iar prânzul poate însemna o porţie de legume la grătar cu orez brun. La cină se pot servi nişte tagliatelle din dovlecei, alături de o bucată de somon la grătar.
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!