Cum să mănânci bio cu bani puţini?

De Lumea Femeilor pe

Mâncarea bio este asociată cu un buget foarte mare. E adevărat că, deocamdată, la noi preţurile acestor produse nu sunt mici. Şi totuşi există variante care îţi oferă posibilitatea să mănânci bio împreună cu familia ta fără să cheltuieşti foarte mulţi bani.
Dacă faci un calcul, costurile produselor bio de pe piaţa românească sunt cu, aproximativ, 30% mai mari decât alimentele convenţionale. Cu toate astea, piaţa este în creştere, iar magazinele sau site-urile de profil devin profitabile pe zi ce trece. Motivul nu e greu de ghicit. Oamenii au început să îşi dea seama că hrana sănătoasă înseamnă, pe termen lung, economii pe toate planurile. Nu întâmplător au „explodat” produsele făcute acasă, micile magazine de odinioară tip băcănii, cu mâncare făcută după reţete vechi, dar şi târgurile de produse naturale sau bio.

Grija faţă de mediu

Probabil şi criza economică a avut un rol important în ce priveşte „întoarcerea la natură”. Fie pentru a face economie, fie ca un refugiu vizavi de vremurile pe care le trăim, am început să acordăm mai multă atenţie hranei naturale. Din ce în ce mai mulţi gătesc acasă sau cumpără hrană făcută altfel decât în sistem industrial. Alimentaţia bio înseamnă şi mai puţine deşeuri. Se elimină o mare parte din ambalaje, iar emisiile de gaze sunt reduse.
Bio înseamnă să consumi şi mai puţină carne, mai puţine lactate şi dulciuri şi mai multe legume şi fructe proaspete şi cereale. Calculele arată că o familie formată din patru persoane poate mânca bio cu doar 50 de lei pe zi. Asta dacă renunţă la mâncarea gata preparată, snacksuri, duciuri şi băuturi dulci.

Trucuri la cumpărături

Când faci aprovizionarea, caută produsele bio care sunt mărci proprii ale magazinelor (Carrefour, Mega Image, Auchan etc.).  Au preţuri mult mai mici, iar calitatea este foarte bună. Un alt truc e să cumperi cereale şi fructe uscate (bio) la kilogram, nu ambalate. Poţi cumpăra nuci, migdale, orez, linte vărsate, cu 30-50% mai ieftine decât dacă le cumperi ambalate. Redu cantitatea de carne şi consumă mai multe proteine vegetale. A te hrăni bio nu înseamnă să înghiţi o friptură de 200 g la prânz şi un copan de pui seara. O porţie de 100 g de peşte (sau un ou, sau o bucată de brânză) sunt suficiente. Le poţi asocia cu cereale sau leguminoase: paste + mazăre, orez + fasole roşie. Nu uita de fructele uscate!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro