Acestea sunt cele mai bune exerciții pentru tratarea anxietății

De Amelia Matei, pe Ultimul update Vineri, 03 iunie 2016, 12:16
Dacă te lupți cu depresia sau anxietatea și încerci să le faci față singură, fără să apelezi la un specialist, este posibil să realizezi că situația nu este atât de gravă. Însă tot nu scapi de problemă, așa că îți propunem câteva soluții care te ajută să treci peste aceste greutăți.

Medicii nu au obiceiul să recomande mișcarea ca parte a unui tratament, însă ar face bine să-și schimbe abordarea, pentru că exercițiile fizice sunt atât de binefăcătoare și la îndemâna oricui. Chiar și a celor care suferă de depresie sau anxietate. ”S-a dovedit că acea separare a minții și corpului, ca entități diferite, este falsă”, declară Ben Michaelis, doctor în psihologie clinică evoluționistă și autorul lucrării ”Următoarea ta mare realizare: 10 pași mici spre fericire”.

”Când ai grijă de tine, îți ajuți întreg sistemul”, este de părere Michaelis, care totuși recomandă persoanelor cu forme avansate ale acestor afecțiuni să-și consulte medicul terapeut înainte de a face acest pas.

Alergarea

Se știe că alergatul este unul dintre cele mai bune exerciții pentru sănătate: topește caloriile, reduce pofta pentru alimentele nesănătoase și scade riscul  bolilor cardiace. Un studiu din 2014 arată că dacă alergi cinci minute în fiecare zi trăiești mai mult. Un alt avantaj al acestui tip de mișcare, poate cel mai important pentru persoanele care suferă de depresie și anxietate, este acela că îmbunătățește starea de spirit.  ”Alergarea determină schimbări de durată în cadrul neurotransmițătorilor care ne fac să ne simțim bine – serotonina și norepinefrina. Ambele sunt eliberate în timp ce alergăm”, explică specialistul.

Citește și: Suferi de anxietate? Schimbă-ți pilota

Iar repetarea acestei mișcări are același tip de efect asupra creierului precum meditația.  Într-un studiu publicat în 2006 în revista Journal of Psychiatry & Neuroscience, cercetătorii au descoperit că exercițiile au aceeași acțiune asupra creierului precum antidepresivele.

Drumețiile

Natura are un efect miraculos asupra minții omenești. ”Există dovezi potrivit cărora, dacă ești înconjurat de plante, copaci, acest lucru poate reduce anxietatea. Explicația este aceea că plantele emit substanțe chimice care încetinesc procesul degradării lor, lucru care are același efect și asupra noastră”, explică Michaelis.

Citește și: Exercițiile care te fac să pari mai înaltă

Japonezii au realizat un studiu, care a fost publicat în 2009 în revista ”Environmental Health and Preventive Medicine”, în care două grupuri de oameni au fost trimise în pădure și într-o zonă urbană. Cei care au petrecut 20 de minute în natură au avut un nivel mai scăzut al hormonilor stresului, comparativ cu cei care au petrecut timpul în oraș.

În 2015 o altă cercetare a confirmat descoperirile japonezilor. Concluzia studiului a fost aceea că adulții care au petrecut 50 de minute în pădure, mergând la pas sau alergând, au devenit mai puțin anxioși, iar funcțiile organismului lor s-au îmbunătățit.

Yoga

Yoga este un alt tip de mișcare care funcționează precum un bun antidepresiv. Concluziile unei cercetări realizate în 2007 indică faptul că persoanele participante care au urmat cursuri de yoga au înregistrat o evoluție semnificativă în raport cu comportamentul lor depresiv, anxios sau nevrotic.

Un alt grup de specialiști a arătat în 2015 că yoga ajută la scăderea nivelului de stres și deci, al depresiei, corelând rezultatele cu cele ale altor 25 de cercetări, din 35 pe această temă, în care subiecții și-au îmbunătățit starea de spirit făcând yoga.

Foto: Hepta.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!