10 alimente care reduc tensiunea arterială

De Unica.ro pe

O dietă echilibrată și sănătoasă este recomandată tuturor celor ce suferă de hipertensiune arterială. Pe lângă medicamentele recomandate de medic, cei care au această afecțiune trebuie să știe că există anumite alimente care contrubuie la scăderea tensiunii arteriale.

Nutriționistul italian Gianluca Mech recomandă 10 alimente ce ajută la reglarea nivelului tensiunii arteriale. De asemenea, scad riscul dezvoltării unor boli de inimă.

  1. Citrice

Citricele precum grapefruitul, portocalele și lămâile, pot ajuta la reducerea nivelului tensiunii arteriale. Acestea sunt bogate în vitamine, minerale și compuși vegetali care vă pot ajuta să vă mențineți inima sănătoasă. Studiile au demonstrat că aportul zilnic de suc de citrice, combinat cu mersul pe jos, reduce considerabil riscul apariției afecțiunilor cardiace. Este însă important de știut că grapefruitul și sucul de grapefruit poate interfera cu tratamentul medicamentos pe care îl urmați. Așadar, consultați-vă medicul înainte de a include acest fruct în dieta de zi cu zi.

  1. Somon și alți pești grași

Peștii grași reprezintă o sursă excelentă de grăsimi omega-3. Iar acestea au beneficii semnificative pentru sănătatea inimii. Aceste grăsimi pot ajuta la reducerea nivelului tensiunii arteriale prin reducerea inflamației și scăderea nivelului de compuși care constrâng vasele de sânge numite oxilipine.

  1. Semințe de dovleac

Semințele de dovleac sunt mici, dar reprezintă o sursă concentrată de nutrienți. Conțin substanțe nutritive importante pentru controlul tensiunii arteriale. Printre acestea magneziu, potasiu și arginină. Acesta din urmă este un aminoacid necesar pentru producerea de oxid nitric, esențial pentru relaxarea vaselor de sânge și reducerea tensiunii arteriale.

Uleiul de semințe de dovleac s-a dovedit a fi, de asemenea, un remediu natural puternic pentru hipertensiunea arterială.

Citeşte şi: Un mit destrămat: Consumul de sare nu cauzează hipertensiune arterială

  1. Fasole și linte

Fasolea și lintea sunt bogate în substanțe nutritive care ajută la reglarea tensiunii arteriale. Cum ar fi fibrele, magneziul și potasiul. Numeroase studii au demonstrat până în prezent eficiența consumului de linte și fasole în cazul persoanelor cu hipertensiune.

  1. Fructe de pădure

Consumul de fructe de pădure aduce după sine o mulțime de beneficii legate de sănătate. Au iclusiv potențialul de a reduce factorii de risc ai bolilor de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială. Fructele de pădure sunt o sursă bogată de antioxidanți. Inclusiv antociani, pigmenți care conferă acestor fructe culoarea vibrantă. S-a demonstrat că antocianinele cresc nivelurile de oxid nitric din sânge și reduc producția de molecule care restricționează vasele de sânge. Ceea ce poate contribui la reducerea nivelului tensiunii arteriale. Afinele, zmeura, murele și căpșunele sunt doar câteva dintre fructele de pădure pe care e important să le introduceți în alimentație.

  1. Fistic

Fisticul este extrem de nutritiv. Este bogat în substanțe estențiale pentru sănătatea inimii și reglarea tensiunii arteriale, inclusiv potasiu.

  1. Morcovi

Morcovii nu sunt doar delicioși, ci și extrem de sănătoși. Au un conținut ridicat de compuși fenolici care ajută la relaxarea vaselor de sânge și la reducerea inflamației. Fapt ce poate ajuta la scăderea nivelului tensiunii arteriale. Ei pot fi consumați fierți sau cruzi. Totuși, recomand consumul de morcovi cruzi persoanelor ce suferă de hipertensiune arterială.

Citește gratuit ediția de septembrie a revistei Unica. O găsești AICI

  1. Țelină

Țelina este o legumă populară care poate avea efecte pozitive asupra tensiunii arteriale. Conține compuși numiți ftalide, care pot ajuta la relaxarea vaselor de sânge și la scăderea nivelului tensiunii arteriale.

Același studiu care a asociat aportul de morcov crud cu tensiunea arterială redusă a constatat că, printre legumele fierte consumate în mod obișnuit, aportul de țelină gătită a fost semnificativ asociat cu tensiunea arterială redusă.

  1. Roșii

Roșiile sunt bogate în numeroși nutrienți, inclusiv potasiu și pigmentul carotenoid licopen.

Licopenul a fost asociat în mod semnificativ cu efecte benefice asupra sănătății inimii. Iar consumul de alimente bogate în acest nutrientpoate ajuta la reducerea factorilor de risc ai bolilor de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială.

  1. Broccoli

Broccoli este cunoscut pentru numeroasele sale efecte benefice asupra sănătății. Inclusiv cele asupra circulației. De exemplu, adăugarea acestei legume crucifere în dieta voastră este o modalitate bună de a reduce tensiunea arterială. Broccoli este bogat în antioxidanți flavonoizi, care pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale prin îmbunătățirea funcției vaselor de sânge și creșterea nivelului de oxid nitric din corp.

sursa foto – 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro