Cum preparăm legumele

De Libertatea pentru femei, pe

Proaspete sau fierte, sunt o sursă importantă de vitamine şi minerale. Proporţia de vitamine creşte…
… pe măsură ce legumele se apropie de maturitate şi scade atunci când acestea nu mai sunt proaspete.
Dar şi cum le preparăm contează şi de aceea îţi recomandăm câteva trucuri folosite de bucătarii profesionişti:
– se spală întotdeauna întregi, în apă rece, şi într-un timp foarte scurt, pentru a evita pierderile de vitamine şi minerale, care sunt solubile în apă. Rădăcinoasele se spală şi înainte şi după curăţare;
– se curăţă cu atenţie, îndepărtând un strat cât mai subţire şi folosind întotdeauna un cuţit cuamă inoxidabilă;
– se curăţă cu puţin timp înainte de a fi folosite. Se spală în apă rece, dar sub nici un motiv nu se mai lasă în apă, deoarece pierd din săruri şi vitamine;

– se fierb în vase acoperite. Nu se pun la fiert în apă rece, ci în apă clocotită, nu prea multă, ci numai cât să le acopere. Când se fierb în aburi, pierderile de vitamina C sunt şi mai mici, iar celuloza se descompune mai uşor şi mai bine, asigurându-se astfel o digestie mai bună.

– apa care rămâne după fierberea legumelor nu se aruncă, ci se foloseşte la prepararea sosurilor sau se adaugă la fripturi.

Sfaturi pentru vinete

Totdeauna la pregătirea vinetelor se folosesc numai cuţite cu lama din oţel inoxidabil şi tocătoare din lemn. Niciodată nu vor fi în contact cu materiale care oxidează.Vinetele trebuie să aibă culoare închisă, violacee, aproape neagră, să fie lucioase şi pufoase la pipăit.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!