Astenia de toamnă poate agrava unele afecțiuni psihice

De Oana Dinu pe 17 septembrie 2018
Astenia de toamnă este o problemă des întâlnită în perioada schimbărilor de temperatură, din cauza dificultăților de adaptare a corpului la aceste diferențe.

Astenia de toamnă se manifestă cu precădere atunci când vremea devine rece și mohorâtă și corpul se adaptează mai greu la diferențele de temperatură. Potrivit studiilor efectuate de cercetători, una din zece persoane suferă de această afecțiune.

Ce simptome are astenia de toamnă

Această tulburare afectivă sezonieră se manifestă printr-o stare de tristețe profundă, lipsă de energie, trecere bruscă de la o stare la alta, pofta excesivă de mâncare, scăderea libidoului, iritare, oboseală fizică, tendința de a sta singur. Lipsa luminii din perioada rece este considerat factorul principal care declanșează o astfel de afecțiune, deși nu există studii în această privință . Pentru că sistemul imunitar își pierde din putere, starea psihică este și ea afectată.

Un diagnostic de astenie de toamnă poate fi pus doar în cazul în care simptomele se manifestă trei sezoane la rând, iar în lunile de primăvară și vară starea de sănătate s-a îmbunătățit.

Când suferi de ulcer, astm, probleme reumatice, depresie sau anxietate, astenia de toamnă poate agrava toate aceste afecțiuni, conform Psychologies.ro.

Cum poți trata astenia de toamnă

Ca și în cazul altor tulburări, și astenia de toamnă se poate trata cu medicamente antidepresive sau prin fototerapie, un gen de terapie care folosește un anumit tip de lampă ce poate imita lumina naturală și ale cărei rezultate apar în 3 – 4 săptămâni. Desigur, pentru persoanele sensibile la lumină, nu este indicat să urmeze astfel de terapii, de aceea este necesară consultarea specialiștilor înainte de a stabili ce metodă vrei să urmezi.

De asemenea, și terapia cognitiv-comportamentală este o soluție care te poate ajuta să gestionezi mai bine simptomele asteniei.

Cum poți preveni astenia de toamnă

Chiar dacă avem parte de mult mai puțină decât în perioada de vară, încercă să petreci cât mai mult timp afară atunci când este lumină. Ajută foarte mult psihicul și natura îți va da energia de care ai nevoie. Sportul este și el un element important pentru menținerea unui organism sănătos.

Dieta echilibrată este factorul cheie. Pentru a avea o imunitate de fier, care să facă față acestor tulburări sezoniere, ai nevoie de o alimentație corectă. Nu ar trebui să îți lipsească din meniul zilnic fructele cum ar fi pere, mere, gutui, nuci, banane și legumele precum broccoli, varză, conopidă, sfeclă, ghimbir.

Cea mai dulce parte este ciocolata neagră, care reduce stresul și stimulează secreția de serotonină, numită și hormonul fericirii.

Indicat ar fi să verifici nivelul mineralelor din corp, pentru a nu avea deficit de magneziu sau vitamina D, absolut necesare pentru o stare de spirit bună.

Somnul este și el important în tot acest proces. Ai nevoie de odihnă pentru un tonus bun. Aproape 80% din cei care suferă de depresie au insomnie, motiv pentru care 6-8 ore de somn pe zi sunt indicate.

Citește și: 

Ora de iarnă 2018

Sarah Jessica Parker, lansare cu scandal la noul ei magazin de pantofi

Sursă foto: shutterstock.com

Uranus, planeta marilor schimbări, intră în Taur pentru următorii 8 ani

Uranus, planeta marilor schimbări, intră în Taur pentru următorii 8 ani