Cum să îți stimulezi în mod natural sistemul imunitar?

De Unica.ro, pe Ultimul update Vineri, 08 octombrie 2021, 16:07

Consolidarea sistemului imunitar înseamnă acționarea asupra stilului tău de viață (schimbarea dietei, păstrarea somnului, practicarea activității fizice etc.). Poți folosi și câteva produse naturale pe care să le iei dintr-o drogherie. Vitamine, oligoelemente, uleiuri esențiale: iată un bilanț al modului de imunizare și de pregătire pentru apariția frigului, a iernii și a bolilor care apar.

Favorizați uleiurile esențiale antivirale și imunostimulante

Imunitatea se referă la capacitatea organismului de a se apăra împotriva substanțelor care îi amenință buna funcționare sau supraviețuirea. Aceste amenințări pot fi microbi, cum ar fi viruși, bacterii, ciuperci sau paraziți, celule care au devenit canceroase sau un corp străin.

Unicitatea iernii

În acest context, anotimpurile reci care coincid cu o circulație mai puternică a virușilor sunt, în general, nedorite de organism. În ceea ce privește alimentele, nevoia inconștientă de a acumula rezerve printr-o dietă mai grasă poate provoca inflamații intestinale. Un copil mic începe să îți formeze imunitatea de mic, de când mama sa ii dă sân sau lapte praf. Dacă imunitatea se află la jumătate de catarg pe măsură ce se apropie iarna, nu este fără motiv. La unii oameni, producția de serotonină scade între toamnă și iarnă și provoacă apariția sindromului depresiv, a oboselii și a stresului. Cu toate acestea, acest hormon este secretat nu numai de neuroni, ci și de celulele sistemului imunitar, iar mai mult de 95% din serotonină nu este produsă de creier, ci de intestin. Nu este neobișnuit să ai pofte de zahăr, mai ales la sfârșitul zilei și seara, când zilele sunt mai scurte și lumina este redusă. Acest lucru este complet normal: organismul încearcă să compenseze scăderea serotoninei din creier. Așadar, creșterea producției de serotonină este combaterea stresului și, prin urmare, creșterea sistemului imunitar!

Sfatul este nu să îți schimbi brusc dieta, să favorizezi produsele de sezon și să nu îți  îmbogățești dieta cu zahăr sau grăsimi sub pretextul că o depresie de iarnă se face simțită, dar si să faci mișscare cât mai multă. Și în mod ideal: trebuie într-adevăr să renunți la băuturile alcoolice și băuturile răcoritoare cu zahăr, care pot deregula sistemul imunitar.

Dormi 7 până la 8 ore pe noapte și, în timpul zilei, lasă cât mai multă lumină posibilă în interiorul casei sau al locului de muncă, dacă poți. De asemenea, în caz de răceală, poți lua un Nurofen răceală și gripă sau un ParaSinus. Alege să ai grijă de sistemul tău imunitar cât mai mult.

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!