O teorie revoluționară: lipsa miculului dejun ne detoxifică

Deși se spune că micul dejun este cea mai importantă masă din zi, iar nutriționiștii ne recomandă sî nu sărim o zi în care să nu mâncăm dimineața, există câteva studii care arată contrariul. Câteva cercetări realizate la univeristăți de prestigiu din lume indică faptul că micul dejun nu ne ajută să slăbim, dar nici nu ne influențează în vreun fel greutatea.

Într-un articol publicat în American Journal of Nutrition, cercetătorii de la Universitatea din Alabama au realizat un studiu pe 300 de volunari care încercau să slăbească. Aceștia au fost împărțiți în trei grupuri:; care mâncau mereu micul dejun, care nu mâncau niciodată micul dejun și cei care fie mâncau, fie nu mâncau dimineața. După 16 săptămâni, s-a constatat că nici unul dintre membrii acestor grupuri nu a slăbit.

O altă cercetare, realizată de experții de la Universitatea din Bath, Marea Britanie, a ajuns la aceeași concluzie: consumul micului dejun nu influențează în nici un fel greutatea sau numărul de calorii pe care îl adună pe parcursul zilei. De asemenea, oamenii de știință au arătat că informațiile care arată că micul dejun influnțează greutatea persoanelor care vor să slăbească sunt nefondate.

Există însă oameni de știință care merg mai departe în teoria legată de micul dejun și influența acestuia asupra slăbitului și susțin că dacă nu mâncăm dimineața este, de fapt, mai bine pentru noi. Aceștia numesc săritul peste masa de dimineață drept ”post intermitent”, care este nu doar benefic pentru sănătate, dar și foarte la modă printre cei care alternează un regim bogat în calorii cu unul privat de calorii.

Ideea este că, atunci când postești dimineața,

  1. organismul se curăță de toxine și,
  2. arde caloriile din mâncarea procesată pe care ai mâncat-o cu o zi înainte.

Există chiar o variantă mult mai populară a acestei practici, în care participanții ”postesc” între 8 seara și prânzul zilei următoare. Aceștia motivează că postul extins peste noapte sporește metabolismul și arderea caloriilor.

Alți experți americani au arătat într-un articol din ”The FASEB Journal”, că persoanele obeze care au sărit peste micul dejun sau au postit cel puțin o zi pe săptămână au reușit să slăbească. Este vorba despre participanții la șase studii care au dat jos 2,6 la sută din greutatea corporală, într-o lună, după ce nu au mai mâncat micul dejun. După trei luni au slăbit 6,4 procente, iar după 6 luni au dat jos 8,4 la sută din greutatea corporală. Au înregistrat în acest interval și un nivel scăzut al colesterolului și insulinei.

Totuși, astfel de studii sunt departe de a fi concludente. Potrivit lui Valter D. Longo, doctor în științe biologice la Institutul pentru Longevitate din USC, Statele Unite, consumul a două mese pe zi, plus o gustare, este cea mai bună strategie în controlarea greutății. ”Așadar, dacă sari peste micul dejun poți avea rezultate. Totuși, cum micul dejun este cea mai ”mică” masă de peste zi, să sari peste prânz sau cină poți să slăbești chiar și mai mult”, spune Longo.

În pofida recomandărilor date de aceste studii, cel mai adesea întâlnim sfatul consumului a trei mese pe zi. Așadar, nu ar trebui să ne compromitem sănătatea doar pentru că vrem să dăm jos câteva kilograme.

Citește și: Tăițeii din lemn, cel mai nou ingredient pentru slăbit

                Cum și-a schimbat viața o femeie care a slăbit 100 de kilograme

Foto: 123rf.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Glamour
Elle
Libertatea
Avantaje
Sfatul Medicului
Mai multe din Dietă şi slăbire