Hrană pentru ochi

De Laura Davidescu, pe
Dr. Valentina Minciună, medic specialist oftalmologie la Spitalul Sanador, ne spune ce să mâncăm pentru a avea o vedere cât mai bună. Citeşte în revista Unica de iunie, recent apărută la chioşcuri, şi alte sfaturi care să te ajute să ai ochi sănătoşi.

Alimentele recomandate pentru sănătatea ochilor sunt:

  • Legumele verzi, cum ar fi spanacul, broccoli, varza de Bruxelles, salata, fasolea verde sau mazărea. Acestea sunt o sursă excelentă de luteină şi zeaxantină. În cadrul studiilor de specialitate, luteina şi zeaxantina s-au dovedit a fi o sursă de antioxidanţi eficientă în reducerea riscului de apariție a bolilor oculare degenerative legate de vârstă, cum ar fi degenerescența maculară. Acestea sunt capabile să absoarbă razele periculoase pentru ochi. În plus, oferă protecţie antioxidantă faţă de radicalii liberi care, printre altele, sunt formaţi în mod continuu în maculă, prin lumina soarelui. Carotinoidele facilitează o protecţie deosebită împotriva degenerării maculei, care sunt condiţionate de vârstă.
  • Fructele şi legumele galben-portocalii, bogate în betacaroten, un precursor al vitaminei A: morcovi, caise, piersici, mango, ananas sau pepene galben. Faptul că vitamina A joacă un rol-cheie în procesul vederii a dus la supranumirea acestei vitamine drept „vitamina ochilor”.
  • Peştele gras: heringul, macroul, somonul, tonul, anşoa sau sardinele, care conţin  acizi graşi omega 3. Omega 3 contribuie la menţinerea integrităţii structurale a retinei şi are un rol important în protecţia funcţiei vizuale, datorită activităţii vasoprotectoare şi neuroprotectoare.
  • Fructele şi legumele bogate în vitamina C sunt un antioxidant puternic (afine, coacăze, portocale, căpşuni, roşii).
  • Alimentele bogate în vitamina E (migdale, seminţe de floarea-soarelui, germeni de grâu) sunt un alt antioxidant important, care protejează ochii de acţiunea nocivă a radicalilor liberi.
  • Alimentele care conţin zinc (carne de vită, carnea de pui, seminţele de dovleac, galbenuşul de ou). Zincul contribuie activ la eliberarea vitaminei A din ficat, astfel încât să poată fi folosită pentru menţinerea sănătăţii ochilor.

La fel de importantă este şi hidratarea, nu doar pentru sănătatea ochilor, ci şi a întregului organism. Este nevoie să consumăm minim doi litri de apă pe zi.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!