Cum să fii în formă maximă cu ajutorul sportului

De Unica.ro pe

Robert Dinescu, antrenor personal la World Class, îţi spune ce ai de făcut ca antrenamentul tău să dea rezultate optime. Iată sfaturile lui.

Sportul în aer liber e mai eficient

Atunci când vremea o permite, e bine să faci mişcare în aer liber, recomandă Robert Dinescu. „Sportul în aer liber implică mobilizarea unui număr mai mare de grupe musculare decât antrenează în mod normal un aparat de fitness de genul unei benzi staţionare sau stepper”, explică el.
„Sportul în aer liber te menţine într-o continuă mişcare datorită faptului că te obligă să faci sărituri, aplecări , coordonare, echilibru, forţă, rezistenţă, tot ce înseamnă mişcări naturale ale corpului într-un mod destul de intens , şi nu în ultimul rând inspiraţia de aer proaspăt.”
Chiar dacă lucrează în sală cu clienţii lui, Robert încearcă să se apropie cât mai mult de exerciţiile în aer liber prin Functional Training, un tip de fitness ce implică mişcări naturale, întâlnite în viaţa de zi cu zi.

Antrenorul personal îmbină utilul cu plăcutul

Robert Dinescu ne recomandă să lucrăm cu un antrenor personal dacă avem ocazia, cel mai important rol al lui fiind acela de a evita accidentările. „Antrenorul personal te asistă pe tot parcursul şedinţei pentru a-ţi alege exerciţiile, greutăţile, repetările şi pauzele dintre serii, corespunzătoare nevoilor tale, dar si pentru a evitara executarea lor greşit, ceea cea ar duce la accidentări şi plafonare în multe cazuri”, explică Robert.
Femeile care ajung la sala de fitness pentru prima dată şi încearcă să lucreze fără a fi îndrumate ajung de cele mai multe ori să se plafoneze, să abandoneze exerciţiile, iar în cazuri mai grave se accidentează.
„Fiecare persoană care lucrează cu un antrenor personal are marea satisfacţie la fiecare sfârşit de antrenament  că a lucrat corect, intens după nevoile sale şi nu a pierdut timpul degeaba la sală.”
În plus, antrenorul te susţine din punct de vedere psihic, mai ales dacă ştie cum să te încurajze, să comunice cu tine, ceea ce te va face să mergi la sală de plăcere.

Transpiraţia nu înseamnă slăbire

Cei care lucrează cu un antrenor personal au şi ocazia să afle mai multe despre sport, ajungând astfel să ignore miturile, de exemplu acela care spune că nu slăbeşti dacă nu ai transpirat la sală. „Când transpirăm eliminăm apa, nu grăsimea. În mod normal într-o şedinţă de antrenament eliminăm până la 1,5 litri de apă. În cazul în care nu ne hidratăm în timpul antrenamentului, vom considera apoi că avem mai puţin cu 1,5 kilograme. Iar după ce bem apa vom reveni la kilogramele dinaintea începerii antrenamentului.”
Citeşte mai multe despre transpiraţie!

„Abdomenele” nu te scapă de burtă

Un alt mit pe care Robert îl explică fiecărui client este acela că aşa-zisele abdomene ar da jos burta. „Grăsimea există pe tot corpul doar că este mai evidentă în zona abdomenului. Nu ai cum să scapi de grăsimea de pe burtă dacă nu îţi lucrezi tot corpul. Fiecare dintre noi avem masă musculară mai mult sau mai puţin în zona abdomenului, numai că este astupată de acest strat adipos”, spune antrenorul.
Pentru un abdomen „lucrat” trebuie să faci abdomene maxim de două ori pe săptămână. „Aceasta datorită faptului că şi muşchii abdominali sunt consideraţi ca orice altă grupă musculară având nevoie de refacere pentru a se dezvolta”, explică Robert.
Dacă ai slăbit deja, dar ai rămas cu ceva burtică, trebuie să te pregăteşti pentru un program strict. “Puţină grăsime rămasă pe zona abdomenului de regulă se elimină cel mai greu, necesită strict o alimentaţie foarte sănătoasă , respectarea orelor meselor, antrenament intens şi nu în ultimul rând răbdare”, ne previne Robert.
Foto: Shutterstock
Foto galerie: Radu Sinisteanu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro