De ce te mănâncă scalpul și cum scapi de această senzație

De Adina Radu, pe

De obicei, cauza cea mai comună pentru mâncărimile de scalp este mătreața. Mătreața poate fi și însoțită și de pecingine sau de infecții bacteriene. Câteodată este un semn al unei boli autoimune.

Alte cauze ale mâncărimilor pot fi alergiile la ingredientele folosite în șampoane și balsamuri.

Cele mai frecvente tratamente pe care le o să le primești de la doctor sunt cremele antimicrobiene, soluțiile cheratolitice, cremele pe bază de cortizon și schimbarea dietei.

Noi avem o listă cu tratamente naturale care te po scăpa de mâncărimile scalpului.

Uleiul de arbore de ceai

Uleiul esențial din acest arbore este puternic antimicrobian și ameliorează inflamațiile produse de dermatita seboreică.

Un studiu publicat în Jurnalul American al Academiei de Dermatologie a arătat că șampoanele ce conțin cel puțin 5% ulei de arbore de ceai au ajutat peste 41% din cei cu probleme cu mătreața și scalpul.

Sportul, yoga și Tai Chi

Poate părea ciudat, dar sportul poate ameliora senzațiile de mâncărime ale scalpului. Bolnavii de psoriazis au remarcat efecte pozitive datorate exercițiilor de Tai Chi, Qigong sau Yoga. Motivele care stau în spatele acestor ameliorări sunt legate de reglarea respirației, de întinderile musculare și de meditație. Acestea ajută îmbunătățirea circulației sângelui și scad nivelul de stres.

Curățarea periei și a pieptenului

Tricofiția, boală contagioasă poate fi ținută sub control cu ajutorul menținerii unei igiene corespunzătoare. Aceasta înseamnă curățarea instrumentelor cu care îți îngrijești părul.

Masca de păr naturală

O mască din avocado, banane și miere poate vindeca și hrăni scalpul. Rețeta este simplă, amesteci o banană pisată, 2 linguri de miere și jumătate de avocado. Masca se aplică pe scalp și se lasă 20-30 minute.

Evită alimentele ce mențin inflamația

Dieta ta poate influența evoluția problemelor pe care le ai. Evită alimentele care pot produce inflamații în corp (zahăr, gluten, lactatele, soia, alunele, alcoolul). Consumă în schimb alimente antifungice (usturoi, oțet de mere, banane, avocado, semințe de in, ghimbir sau ulei de cocos).

Sursa foto: 123rf

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro