Ce să mănânci ca să ai plămâni sănătoşi

De Diana Zagrean pe

Plămânii tăi sunt nişte organe foarte importante, fără de care nu ai putea trăi. Vezi ce să mănânci ca să ai plămâni sănătoşi şi să respiri bine.
 

Vitamina C pentru plămâni puternici

Proprietăţile antioxidante ale vitaminei C sunt esenţiale pentru a avea plămâni sănătoşi. Nu numai că ajută la arderile obişnuite din celulele plămânilor, dar ajută şi la regenerarea particulelor de vitamina E care se oxidează din diverse motive. Vitamina E ajunge să fie acoperită de tot delul de particule oxidative, aduse în corp de praf, radiaţii, stres, apă şi chimicale din alimente.
Fructele şi legumele conţin multe vitamine bune pentru plămâni. Mănâncă citrice, căpşuni, pepene galben, papaya, kale, broccoli, conopidă şi pătrunjel.

Vitamina E pentru plămâni viguroşi

Ca şi vitamina C, vitamina E este foarte importantă pentru funcţionarea corectă a plămânilor.
Fiind o vitamină solubilă în lipide, vitamina E protejează membranele plămânilor, prin care oxigenul şi dioxidul de carbon sunt schimbate, de stresul oxidativ al fumatului, prafului şi poluării mediului.
Dacă vrei să creşti aportuld e vitamina E prin alimentaţie, adaugă la dieta ta legume verzi, ouă, ulei de porumb, ulei de floarea soarelui şi ulei de soia.

Omega 3 pentru plămâni rezistenţi

Acizii graşi omega-3 se pare că ajută plămânii mai mult decât intuiam. Nu numai că sunt buni pentru sistemul circulator în general, dar acizii sănătoşi ajută mult plămânii în special.
Prezenţa acizilor graşi omega 3 se pare că ajută la reducerea unor molecule inflamatorii care acţionează astmul bronşic.
În plus, acizii graşi omega 3 ajută la regenerarea celulelor plămânilor după cicatrici şi depunerea de mucus cauzat de fumat, poluare şi alergii.

Flavonoide şi carotenoide pentru plămâni curaţi

Ambele substanţe antioxidante reduc radicalii liberi din mediu, cauzatori de cancer pulmonar şi inhibă producţia de enzime care produc aceşti radicali liberi chiar în corpul nostru.
Cele mai des întâlnite flavonoide din alimente sunt quercetina, flavona, rutina şi hesperidina. Ele te protejează de fumul de ţigară şi efectele lui devastatoare asupra celulelor pulmonare. Această flavonoidă se găseşte mai ales în ceapă şi mere.
Alţi antioxidanţi din aceste grupe se găsesc în uleiul de măsline, seminţe de tot soiul şi fructe şi legume neprocesate.
 

O tânără de 18 ani, elevă la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, a murit de meningită

O tânără de 18 ani, elevă la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, a murit de meningită