Începe să previi de pe acum astenia de primăvară!

De Erika Chivu pe

Dacă nu vrei să ai de a face cu astenia anul acesta, e bine să lupţi împotriva ei încă din primele zile de primăvară, înainte să se instaleze. Iată ce ai de făcut!

De ce ai astenie de primăvară

Astenia de primăvară este de obicei rezultatul unei combinaţii de factori fizici şi psihici. Pe de o parte, corpul tău este epuizat după lunile de iarnă în care a muncit din greu, consumând energie, vitamine, minerale, şi chiar acum trebuie să se adapteze unor noi condiţii climaterice, deci trece printr-un stres destul de mare.
Pe de altă parte se epuizează rezervele de serotonină, hormonul fericirii, a cărui producţie depinde mult de lumina zilei. În plus, mai există şi depresia sezonieră, care la unele persoane se poate manifesta primăvara. Rezultatul este o senzaţie generală de slăbiciune, lipsă de concentrare, lipsă de rezistenţă la efort, nervozitate, schimbări de dispoziţie, etc.

Cum învingi astenia de primăvară

Astenia trebuiatacată pe mai multe fronturi dacă vrei să fii sigură că nu te chinuie şi anul acesta. Iată ce ai de făcut!
Mişcare în aer liber
Efortul fizic este un bun medicament anti depresie şi te ajută să previi astenia. Dacă nu eşti gata să faci un efort intens, profită de zilele mai călduroase şi mergi mult pe jos. Iar dacă eşti prea obosită chiar şi pentru mersul pe jos, atunci citeşte-ţi revista preferată pe o bancă, la soare căci lumina naturală ajută împotriva depresiei. Când stai în casă, deschide larg geamul şi bucură-te d elumina soarelui.
Alimentaţie împotriva asteniei de primăvară
Încă nu au apărut legumele şi fructele de sezon, dar poţi începe de pe acum să mănânci mai multe crudităţi, măcar rădăcinoase, mere, alune, nuci, alune. Evită măcar în această perioadă carbohidraţii – pâine, dulciuri, paste. După ce îi consumi, glicemia creşte brusc apoi scade la fel de brusc, ducând la o senzaţie de moleşeală şi slăbiciune. O dietă bogată în crudităţi şi proteine îţi dă energie şi te ajută să eviţi poftele. Nu uita să incluzi în dietă şi grăsimile bune, de origine vegetală, care au efect antidepresiv.
Nu uita să consumi şi multe lichide. Deshidratarea, fie ea şi uşoară, îţi dă o senzaţie de moleşeală şi lipsă de energie, plus dureri de cap chinuitoare. Vezi cum îţi dai seama dacă eşti deshidratată!
Suplimente cu vitamine pentru mai multă energie
Un supliment cât mai complet îţi asigură un aport corect de vitamine şi minerale, deci te ajută să îţi refaci organismul epuizat de lunile de iarnă.
Vezi care sunt cele mai importante vitamine de care ai nevoie!
Şapte ore de somn pe noapte
Odihna este esenţială dacă vrei să ai energie. Un organism obosit la propriu nu poate face faţă stresului pe care îl presupune schimbarea sezonului. După un somn odihnitor, înceăe-ţi ziua cu un duş călduţ – niciodată fierbinte! – ca să te simţi cu adevărat revigorată.
Activităţi plăcute pentru o stare de bine
Nu uita că şi psihicul este important în această perioadă. Ai grijă să îţi rămână zilnic un pic de timp liber pe care să îl dedici unor activităţi plăcute, de la băi calde la hobby-uri, orice îţi face plăcere şi te ajută să te deconectezi.
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro