Cum să-ți crești imunitatea

Faptul că iarna aceasta se anunță a fi neobișnuit de caldă e un motiv în plus să ne îngrijoreze din punct de vedere al sănătății, deoarece virusurile și microbii “zburdă” în voie la temperaturi pozitive și la umezeală mare. Iată 3 idei despre cum să-ți crești imunitatea iarna aceasta.

Frigul, umezeala, stresul și aglomerația din mijloacele de transport nu fac decât să creeze condiții propice miilor de virusuri și bacterii capabile să te îmbolnăvească de gripă și răceală. Cum nu întotdeauna te poți feri de factorii favorizanți, iar vaccinul nu te apără decât de câțiva dintre microorganismele cele rele, n-ar fi deloc rău să-ți pui imunitatea la punct, pentru a te îmbolnăvi cât mai rar și cât mai ușor. Iată care-ți sunt aliații tăi în strategia de creștere a imunității.

O alimentație bogată și sănătoasă

Optează pentru alimente bogate în proteine de calitatea I (carne slabă, ou, lactate), care reprezintă materia primă a sintezei majorității elementelor din organism implicate în răspunsul imun. Adaugă proteinelor ajutorul vitaminelor cu efect antioxidant (C și E) și a oligoelementelor (Zinc, Seleniu ș.a.), foarte importante și ele în echilibrul metabolic din organism.

Activitate fizică și somn bun

20-30 de minute de mișcare susținută de trei ori pe săptămână sau câte o plimbare zilnică în pas alert sunt suficiente pentru a stimula producția de leucocite și pentru a reduce riscul de răceală. Exercițiul fizic regulat mai este asociat și cu creșterea nivelului de endorfine, hormonii naturali care îți asigură o stare de bine. Nu uita nici să dormi suficient (între 7 și 9 ore pe noapte), deoarece oboseala și stresul pe care îl atrage asupra organismului cresc susceptibilitatea organismului la infecții.

Suplimente naturale

Profită de efectul imunostimulator și antiinfecțios al extractelor din plante recunoscute în medicina tradițională pentru aceste proprietăți, precum Echinacea, Ginseng sau banalul usturoi. Cu toate că e vorba de suplimente fără rețetă, discută posibilele lor efecte cu un medic sau un farmacist, deoarece, luate pe termen lung  și fără recomandare, chiar și acestea pot avea efecte nedorite.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:

10 fructe și legume de toamnă care cresc întăresc imunitatea

Cum să-ți întărești imunitatea organismului în 10 zile

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Loading...
Eva.ro
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Recomandări shopping
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Sănătate

FII PRIMA CARE AFLĂ

...tot ce trebuie să știe o femeie specială, ca tine

Abonează-te la newsletterul Unica și primești imediat un e-book GRATUIT
cu tendinte in lifestyle 2018: nutritie, sport, design, si social media!

Vă recomandăm: