(P) Cum să îți alegi camera de hotel ca un profesionist – top lucruri interesante bine de știut

De Unica.ro pe

Poate că ți s-a întâmplat și ție să te simți odihnită după ce ai dormit într-o cameră de hotel. Zicala nicăieri nu e mai bine ca acasă începe să fie contrazisă de teoriile și tehnicile aplicate de hotelieri. Desigur, doar cei de top reușesc acest lucru. Nu este de mirare că se întâmplă asta, de vreme ce există anumite dotări din camera de hotel, elemente de design și nu numai care pot contribui în a crea un spațiu primitor, în care să te odihnești de 5 stele.

Pentru că alegerea unui hotel unde vei poposi chiar și numai o noapte nu trebuie să fie numai despre disponibilitatea unității, ci și despre pretențiile tale, află ce ar putea face diferența – îți prezentăm un top al lucrurilor pe care să le știi, ca un profesionist.

Patul din cameră – king size, dar cât de confortabil este?

Nu dimensiunea în sine contează cel mai  mult, ci cât este de confortabil. Salteaua face desigur marea diferență, deși mai rar vei găsi cazuri în care aceasta va fi fermă. Există o serie de aspecte stricte de care hotelierii țin cont. Vor lucra numai cu lucrători specializați, vor face alegeri de top, asta însemnând paturi generoase și confortabile.

O atenție deosebită și deloc întâmplătoare este acordată și textilelor. Dar să începem cu lenjeria, una dintre cele mai importante seturi aici. Aceasta este tot timpul albă. Dacă observi că în camera de hotel lenjeria este colorată, este cert că nu ai de-a face cu o unitate de prestigiu.

Albul este un simbol al curățeniei absolute și de acest lucru hotelierii încearcă să atragă de partea lor admirația și mulțumirea celor care le trec pragul. Sunt preferate cele realizate la comandă, de către un producător cu experiență, cum este spre exemplu Brodank.

Cum faci diferenţa ȋntre lenjerii hoteliere de la Brodank si cele de uz casnic: sunt suficient de groase, acest lucru se resimte si la atingere, sunt rezistente si albe mereu. Au o fineţe aparte, dată de calitatea materialului, iar cele de uz casnic sunt de obicei uşoare şi mai subţiri. Diferenta aici o face gramajul fibrelor. 

Alte textile puse la dispoziţie ȋntr-o cameră de hotel sunt de asemenea un simbol al serviciilor de calitate. Spre exemplu, prosoape personalizate Horeca, cu un logo, brodate sunt un semn clar al preocupării hotelierilor de a oferi ceva mai mult decât strictul necesar. De asemenea, prosoapele sunt de cele mai multe ori albe, în set de 3, moi și pufoase, încât să absoarbă foarte bine apa.

Halatele trebuie să fie și ele la dispoziție, cu un set de papuci de interior. Cât despre cuverturi și draperii, acestea sunt opace, groase, colorate de regulă și ar trebui evident să emane un  miros de curat, de aer fresh, semn că nu sunt pline de praf.

Alte detalii ce pot fi deranjante

O cameră de hotel este de obicei amenajată și gândită în așa fel încât să ofere spațiu generos, să dispună de tot ce ar trebui unui oaspete. Prizele insuficiente pot fi deranjante, mai ales că totul depinde acum de smartphone și alte dispozitive, reîncărcate frecvent. 

La fel de supărătoare poate fi combinația de lumină, rece și caldă. Este de preferat fie una, fie cealaltă. Aici este un semn de neglijență sau de înlocuire de becuri făcută la grabă. Căldură suficientă, aer condiționat, conexiune wi fi și totul curat sunt minime standarde pe care le are oricine. Dar la decor se uită cineva? Ne așteptăm ca totul să fie perfect, până când dăm de flori de plastic. Dacă nu sunt cele create special ca formă de artă și pentru a proteja natura, ar fi bine să nu existe deloc în preajmă.

Altfel spus camera de hotel trebuie să fie impecabilă și să nu denote că au trecut ceva ani de la deschidere. Un oaspte nu trebuie să simtă uzura lucrurilor și să observe semne ale timpului ce a trecut. Așadar investiția de calitate, în orice ține de amenajarea camerelor de hotel, făcută de la bun început înseamnă un avantaj pentru hotelieri, dar mai ales pentru oaspeți.

Data viitoare când vei alege un hotel, vei ști să faci diferențele care contează.