Dan Negru, reacţie spumoasă când a văzut preţul uriaş al cireşelor din piaţă: „Ciocolata Dubai e pentru săraci”

.

Cireșele au revenit în piețele din România, iar odată cu ele și eterna indignare legată de preț. În fiecare primăvară, prețul acestui fruct devine subiect de glume, meme-uri și… reacții acide. De data aceasta, cel care a pus gaz pe foc a fost Dan Negru. Prezentatorul TV a avut o reacție savuroasă în momentul în care a fost informat de jurnaliștii de la Click că cireșele au ajuns să coste între 50 și 60 de lei kilogramul. Fără ezitare, a făcut o comparație neașteptată cu „ciocolata Dubai”, iar replica lui a devenit instant virală.

Dan Negru, reacţie acidă la preţul cireşelor de pe piaţă

În București, kilogramul de cireșe a atins deja pragul psihologic al luxului, iar în alte orașe mari din țară s-au înregistrat valori și mai halucinante. Contactat de presă pentru a comenta acest subiect fierbinte, Dan Negru nu a ratat ocazia de a face o observație amar-umoristică, care a captat atenția publicului. Cu un sarcasm fin, dar apăsat, vedeta Kanal D a descris realitatea dură în care se află românii care visează la gustul dulce al cireșelor proaspete.

„Pfff… Atâta e un kilogram de cireșe? Păi ai noștri lucrează la cules de căpșuni în Spania, ca să aibă bani de cireșe în România. Ciocolata Dubai e pentru săraci. Bogații își iau cireșe”, a spus Dan Negru, pentru Click.

Replica a făcut deliciul internetului și a fost preluată pe paginile de Facebook și Instagram, stârnind sute de comentarii și reacții de la românii revoltați de prețurile de lux ale fructelor de sezon.

5 lei o singură cireașă

Dacă în București prețul este între 50 și 60 de lei, în Timișoara, realitatea a depășit orice limită a absurdului. La finalul lunii aprilie, un reportaj difuzat în Observator, la Antena 1, arăta că cireșele se vând cu 200 de lei kilogramul. Ca și cum nu era suficient, comercianții au găsit o soluție de avarie: le vând și la bucată.

„Nu prea vindem. Sunt clienți care iau foarte puțin, 100-200 de grame, ca să își facă pofta”, a spus o vânzătoare pentru Antena 1.

Cinci lei o cireașă? Păi câte cireșe intră într-un kilogram? Anul ăsta nu cred că o să scadă foarte mult, pentru că nu sunt cireșe, nu sunt prune, caise, nimic”, a spus şi o clientă din piaţă pentru Antena 1, în cadrul unui material realizat pentru Observator.

Așadar, cireșele au devenit în mod oficial fructe de lux, comercializate cu strategie de bijuterii. O cireașă = 5 lei. Mai scumpe decât multe dulciuri aduse din Dubai sau alte exotisme promovate de influenceri.

Dan Negru a criticat și prețul urzicilor

Reacția legată de cireșe nu este prima de acest gen. Cu două luni în urmă, Dan Negru ironiza și prețul urzicilor, făcând o paralelă savuroasă cu proverbele românești. Postarea lui de pe Facebook a fost masiv distribuită și apreciată, tocmai pentru că a punctat o problemă care îi arde la buzunar pe mulți români: accesul tot mai scump la produsele tradiționale și autohtone.

„Pfff.. Să ne schimbăm proverbele și poeziile! «Urzica astupă foamea săracului», zicea proverbul. Le-am găsit ieftine, la 30 de lei kilogramul, dar le găsești și la 50. De asta trebuie să ne schimbăm și proverbe și poezii: «Și-n coliba lui săracă, lângă focul de urzici / Câte visuri, câte doruri și speranțe… pe-aici»”, a mai scris Dan Negru, pe Facebook

Tonul ironic și observațiile tăioase ale prezentatorului arată clar că trăim vremuri în care tradiția a devenit un lux. Fie că vorbim de urzici sau de cireșe, realitatea este că prețurile au luat-o razna, iar oamenii nu mai pot ține pasul cu scumpirile de sezon.

Dan Negru, vocea românului care nu înghite prețurile de carton lucios

Într-un peisaj mediatic unde multe vedete aleg să tacă sau să promoveze vacanțe scumpe, Dan Negru continuă să fie o voce autentică. Nu e pentru prima dată când ironizează realitatea din România și pune punctul pe „i” în stilul lui caracteristic: cu umor, dar tăios. Reacțiile lui devin rapid virale tocmai pentru că exprimă exact ce gândesc milioane de români care nu mai știu dacă să cumpere cireșe… sau să-și plătească rata la bancă.

Când o cireașă costă cât un mic dejun la restaurant și urzicile se vând ca delicatese, nu e de mirare că exista reacţii acide în showbiz. Fără filtre și fără menajamente, prezentatorul TV a atras atenția asupra unei realități dureroase: în România de azi, fructele și legumele tradiționale au ajuns bunuri de lux. Iar când vedete ca el spun lucrurilor pe nume, e clar că lumea începe, încet, să se trezească.

Sursa foto: Instagram şi Facebook

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton