Cireșele au revenit în piețele din România, iar odată cu ele și eterna indignare legată de preț. În fiecare primăvară, prețul acestui fruct devine subiect de glume, meme-uri și… reacții acide. De data aceasta, cel care a pus gaz pe foc a fost Dan Negru. Prezentatorul TV a avut o reacție savuroasă în momentul în care a fost informat de jurnaliștii de la Click că cireșele au ajuns să coste între 50 și 60 de lei kilogramul. Fără ezitare, a făcut o comparație neașteptată cu „ciocolata Dubai”, iar replica lui a devenit instant virală.
Dan Negru, reacţie acidă la preţul cireşelor de pe piaţă
În București, kilogramul de cireșe a atins deja pragul psihologic al luxului, iar în alte orașe mari din țară s-au înregistrat valori și mai halucinante. Contactat de presă pentru a comenta acest subiect fierbinte, Dan Negru nu a ratat ocazia de a face o observație amar-umoristică, care a captat atenția publicului. Cu un sarcasm fin, dar apăsat, vedeta Kanal D a descris realitatea dură în care se află românii care visează la gustul dulce al cireșelor proaspete.
„Pfff… Atâta e un kilogram de cireșe? Păi ai noștri lucrează la cules de căpșuni în Spania, ca să aibă bani de cireșe în România. Ciocolata Dubai e pentru săraci. Bogații își iau cireșe”, a spus Dan Negru, pentru Click.
Replica a făcut deliciul internetului și a fost preluată pe paginile de Facebook și Instagram, stârnind sute de comentarii și reacții de la românii revoltați de prețurile de lux ale fructelor de sezon.
Dacă în București prețul este între 50 și 60 de lei, în Timișoara, realitatea a depășit orice limită a absurdului. La finalul lunii aprilie, un reportaj difuzat în Observator, la Antena 1, arăta că cireșele se vând cu 200 de lei kilogramul. Ca și cum nu era suficient, comercianții au găsit o soluție de avarie: le vând și la bucată.
„Nu prea vindem. Sunt clienți care iau foarte puțin, 100-200 de grame, ca să își facă pofta”, a spus o vânzătoare pentru Antena 1.
„Cinci lei o cireașă? Păi câte cireșe intră într-un kilogram? Anul ăsta nu cred că o să scadă foarte mult, pentru că nu sunt cireșe, nu sunt prune, caise, nimic”, a spus şi o clientă din piaţă pentru Antena 1, în cadrul unui material realizat pentru Observator.
Așadar, cireșele au devenit în mod oficial fructe de lux, comercializate cu strategie de bijuterii. O cireașă = 5 lei. Mai scumpe decât multe dulciuri aduse din Dubai sau alte exotisme promovate de influenceri.
Dan Negru a criticat și prețul urzicilor
Reacția legată de cireșe nu este prima de acest gen. Cu două luni în urmă, Dan Negru ironiza și prețul urzicilor, făcând o paralelă savuroasă cu proverbele românești. Postarea lui de pe Facebook a fost masiv distribuită și apreciată, tocmai pentru că a punctat o problemă care îi arde la buzunar pe mulți români: accesul tot mai scump la produsele tradiționale și autohtone.
„Pfff.. Să ne schimbăm proverbele și poeziile! «Urzica astupă foamea săracului», zicea proverbul. Le-am găsit ieftine, la 30 de lei kilogramul, dar le găsești și la 50. De asta trebuie să ne schimbăm și proverbe și poezii: «Și-n coliba lui săracă, lângă focul de urzici / Câte visuri, câte doruri și speranțe… pe-aici»”, a mai scris Dan Negru, pe Facebook
Tonul ironic și observațiile tăioase ale prezentatorului arată clar că trăim vremuri în care tradiția a devenit un lux. Fie că vorbim de urzici sau de cireșe, realitatea este că prețurile au luat-o razna, iar oamenii nu mai pot ține pasul cu scumpirile de sezon.
Dan Negru, vocea românului care nu înghite prețurile de carton lucios
Într-un peisaj mediatic unde multe vedete aleg să tacă sau să promoveze vacanțe scumpe, Dan Negru continuă să fie o voce autentică. Nu e pentru prima dată când ironizează realitatea din România și pune punctul pe „i” în stilul lui caracteristic: cu umor, dar tăios. Reacțiile lui devin rapid virale tocmai pentru că exprimă exact ce gândesc milioane de români care nu mai știu dacă să cumpere cireșe… sau să-și plătească rata la bancă.
Când o cireașă costă cât un mic dejun la restaurant și urzicile se vând ca delicatese, nu e de mirare că exista reacţii acide în showbiz. Fără filtre și fără menajamente, prezentatorul TV a atras atenția asupra unei realități dureroase: în România de azi, fructele și legumele tradiționale au ajuns bunuri de lux. Iar când vedete ca el spun lucrurilor pe nume, e clar că lumea începe, încet, să se trezească.