Evaluarea Națională 2025 a debutat luni, 23 iunie, cu proba la Limba și Literatura Română. Cu emoții, elevii claselor a VIII-a au pășit la primele ore ale dimineții, pregătiți pentru a susține prima probă a examenelor pe care le vor susține săptămâna aceasta. Ce subiecte au picat la română.
La subiectele de la Limba și Literatura Română de la Evaluarea Națională 2025, la primul subiect, elevii au avut de analizat un fragment din romanul „Toate pânzele sus” de Radu Tudoran.
Al doilea fragment de text la prima vedere a fost din „Spre Polul Sud” de Emil Racoviță.
La cel de-al doilea subiect, aceștia ar fi avut de redactat o compunere narativă în care să povestească o întâmplare petrecută în timpul unei excursii.
„Scrie un text narativ, de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinți o întâmplare dintr-o excursie, incluzând o secvență descriptivă, de minimum 30 de cuvinte, și o secvență dialogată, de minimum patru replici”, este cerința celui de-al doilea subiect.
Structura subiectelor la examenul de la Română la Evaluarea Națională 2025
Elevii susțin două probe la Evaluarea Națională: la limba și literatura română și la matematică.
Subiectele la Română pentru Evaluarea Națională 2025 sunt structurate în două părți. Subiectul I are 70 de puncte, iar aici elevii vor avea două texte la prima vedere. Pe baza acestora, elevii vor avea de rezolvat nouă cerințe de gramatică, vocabular și analiză morfo – sintactică.
Subiectul al II-lea are 20 de puncte, iar aici vor avea de redactat un text argumentativ sau o compunere de minim 150 de cuvinte care va avea legătură cu unul dintre cele două texte de la Subiectul I. Poate fi o caracterizare a unui personaj sau o argumentare pe o anumită temă, prezentată la rândul său într-unul dintre textele de la Subiectul I.
Pe 25 iunie, după o zi de pauză, elevii claselor a VIII-a vor susține proba de matematică la Evaluarea Națională 2025.
Rezultatele inițiale vor fi afișate pe 3 iulie 2025, urmând ca rezultatele finale să fie comunicate pe 10 iulie, după soluționarea eventualelor contestații.