Mihaela Bilic, despre mâncarea de post care nu îngrașă

De Raluca Vițu pe
“Postul nu este o cură de slăbire, așa că aveți grijă la cantitate dacă nu vreți să vă îngrășați. Lipsa proteinelor de origine animală face ca mâncarea de post să nu fie la fel de sățioasă, deci așteptați-vă să aveți mereu senzația că nu v-ați săturat :(. Încercați să vedeți postul ca pe o perioadă în care organismul să fie mai puțin solicitat pentru digestie, prin urmare evitați excesul de prăjeală, dulciurile și produsele de patiserie bogate în grăsime”

Ne aflăm în toiul postului, iar conform studiilor privind preferințele culinare ale populației adulte din țara noastră, peste 60% dintre români respectă obiceiurile postului de peste an.

Postul este pentru români o perioadă de purificare spirituală și trupească, iar pentru toți cei care decid să-l țină, medicul nutriționist Mihaela Bilic a făcut câteva recomandări într-un mesaj postat pe pagina sa oficială de Facebook.

Citește și Dr. Mihaela Bilic: „Ne îmbolnăvim din cauza aerului, nu a mâncării”

Specialistul în nutriție, care ne-a spus și cum arată farfuria ideală pentru slăbit, a vorbit pe rețelele de socializare despre importanța găsirii unui echilibru alimentar în perioada postului. Mai mult, medicul atrage atenția asupra pericolului acumulării kilogramelor suplimentare în această perioadă în care ne hrănim, în mare, cu carbohidrați.

, a spus Mihaela Bilic, postarea sa.

Citește și Mihaela Bilic: „Stomacul se educă și nu trebuie umplut”

Apoi, a făcut câteva recomandări extrem de utile pentru toți cei care postesc:

“Sfaturi practice:

– „abuzați” de legume, fie ele proaspete sau congelate, este momentul perfect pentru o cură de vitamine și minerale;

– nu exagerați cu produsele din soia, de multe ori nu sunt de cea mai bună calitate;

– folosiți fasolea, lintea, mazărea și ciupercile ca sursă de proteine vegetale;

– puneți la loc de cinste pe masa voastră ciorba/supa, tocănița și ghiveciul de legume;

– alegeți gătitul la cuptor sau înăbușit în locul prăjitului;

– folosiți sos de roșii (crește absorția fierului), condimente și ierburi aromate, mâncarea voastră trebuie să aibă gust;

– ca desert sau gustare sănătoasă apelați la câteva fructe uscate (prune, caise) sau la un pumn de nuci, alune, semințe;

– atenție la excesul de pâine, cartofi, orez și paste făinoase.”

În vârstă de 48 de ani, Mihaela Bilic este unul dintre cei mai apreciați psihonutriționiști din România.

Sursă foto: Facebook, Shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro