Anemia – cum o tratezi

De Libertatea pentru femei pe

Oboseală, leşin, dureri de cap, ameţeală… Dacă şi tu te confrunţi cu astfel de simptome, e timpul să iei măsuri, iar remediile naturiste sunt cele mai indicate!
Despre anemie se ştie că este rezultatul reducerii globulelor roşii din sânge şi are drept urmare scăderea cantităţii de oxigen pe care acesta o transportă. De cele mai multe ori, principala cauză o reprezintă alimentaţia necorespunzătoare, ceea ce duce la lipsa de fier, de acid folic şi de vitamina B 12 din organism. În general, deficienţa de fier este cea mai des întâlnită în rândul populaţiei din întreaga lume şi de aceea anemia feriptivă este cea mai răspândită dintre toate tipurile de anemii. Primele măsuri care trebuie luate în cazul depistării anemiei cauzate de lipsa de fier sunt corectarea alimentaţiei şi recomandarea unui regim de viaţă sănătos.

Cum o recunoşti

Cele mai întâlnite simptome în cazul anemiei sunt următoarele:
► senzaţia de slăbiciune şi lipsa rezistenţei la efort
► dureri de cap (cefalee)
► paloarea feţei
►  dificultăţi de concentrare şi de memorare
► bătăi foarte rapide ale inimii (tahicardie)
► ameţeală
► stare de irascibilitate
► mâini şi picioare reci.

Ce nu ai voie să mănânci!

Dacă suferi de anemie nu trebuie să consumi următoarele tipuri de produse: iaurt, citrice, lămâie, roşii, băuturi alcoolice, soia, ulei de susan, oţet, ceai negru, cafea, băuturi fierbinţi, ardei iute în exces, sare în exces, alimente fermentate, alimente fripte sau prăjite. Consumul a 200 ml de suc de sfeclă roşie zilnic, dimineaţa şi seara, este foarte eficient.

Uite o lista cu alimente bogate in fier, care te ajuta sa scapi de anemie!

Metode de tratament

1.  Adoptarea unui regim alimentar corespunzător
Alimentele bogate în fier recomandate în cazul acestei afecţiuni sunt: carnea de vită, peştele, carnea de pasăre, măruntaiele (ficat de vită, rinichi, inimă etc.), gălbenuşul de ou, legumele (sfeclă roşie, varză, fasole verde, roşii, spanac, salată, sparanghel, pătrunjel etc.), fructele (caise, piersici, ananas, curmale, struguri, căpşuni, coacăze negre, afine), nucile, alunele, stafidele, smochinele şi pâinea neagră. Legumele, pentru a-şi păstra calităţile   nutritive  şi conţinutul de fier este bine să fie gătite în baie de abur şi în vase din fier. De asemenea, este foarte important ca mesele principale să fie luate la ore regulate, să fie consistente şi de cele mai multe ori, pe cât posibil, urmate de odihnă.

2.   Consumul de infuzii din plante
Cătină. Ceaiul de cătină este foarte eficient pentru combaterea anemiei. Pune 20 g de plantă la 250 ml de apă clocotită şi lasă la infuzat timp de 15 minute. Bea-l de trei ori pe zi, înainte de mesele principale cu o jumătate de oră.
►  Urzica. Fă-ţi o infuzie de urzică din 20 g de plantă uscată la 250 ml de apă clocotită şi lasă la infuzat timp de 15 minute. Bea acest conţinut de trei ori pe zi, cu 30 de minute înainte de mesele principale.
Coada calului. Prepară-ţi o infuzie de coada calului din două linguriţe de plantă uscată la 250 ml apă clocotită. Lasă la infuzat timp de 10 minute, după care consumă ceaiul călduţ de trei ori pe zi, cu cel puţin 30 de minute înainte de mesele principale.

3.   Apiterapia

Împotriva anemiei, specialiştii recomandă cura cu polen. Timp de 30 de zile consumă în fiecare dimineaţă 20 g de polen. Acesta poate fi luat ca atare sau combinat cu două linguriţe de miere de albine.  De asemenea, foloseşte în alimentaţia zilnică pentru îndulcit, în loc de zahăr, mierea de albine.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro