Alimente care îţi cresc nivelul de colesterol

De Revista Unica pe

Colesterolul şi triglioridele crescute în sânge afectează aproape o treime dintre români, declară dr Oana Dumitrache, specialist diabet, nutriţie şi boli metabolice, Spitalul Ponderas Bucureşti, într-un articol din revista Unica de octombrie, recent apărută la chioşcuri. În parte, acest lucru se datorează alimentaţiei dezechilibrate. Află din articolul de mai jos care sunt alimentele care ar trebui excluse sau limitate în dieta de reducere a colesterolului şi a grăsimilor din sânge, în general, care măresc riscul de boli cardiovasculare.
Carnea grasă: Consumata în exces, carnea de vită, porc, raţă şi miel duce negreşit la creşterea colesterolului. De asemenea, şi carnea grasă de peşte, pui, găină sau curcan trebuie consumată cu moderaţie şi chiar evitată când colesterolul este crescut. Încercaţi să consumaţi carnea la grătar, fiartă sau la cuptor, şi nu zilnic.
Mezelurile şi micii: Mezelurile, în special cârnaţii, salamul, parizerul şi crenvurştii, conţin o cantitate mare de grăsimi şi foarte puţină carne slabă. Micii, de asemenea, sunt şi ei bogaţi în grăsimi şi trebuie scoşi complet din meniu.
Caşcavalul, crema de brânză şi alte brânzeturi grase. Ele au un conţinut crescut de colesterol şi trebuie consumate cu moderaţie. Cele mai grase brânzeturi sunt caşcavalul, brânza de burduf, crema de brânză, parmezanul, brânza de bivoliţă, capră şi oaie.
Untul, margarina şi smântâna; Margarina este cea mai periculoasă dintre aceste trei alimente, deoarece este plină de grăsimi trans.
Prăjiturile şi gogoşile. Prăjiturile conţin de obicei unt, margarină şi smântână. Gogoşile, de asemenea, nu sunt deloc sănătoase, dat fiind că sunt prăjite în ulei.
Gălbenuşul de ou: 6 gălbenuşuri de ou conţin 1085 mg colesterol, o cifră foarte mare, ţinând cont că în fiecare zi trebuie să consumăm nu mai mult de 300 mg colesterol.
Ficatul: Deşi ficatul este bogat în fier, care este bun pentru sănătate, el are dezavantajul că este bogat şi în colesterol. Se pare că ficatul este organul în care se află concentraţia cea mai mare de colesterol.
Produsele de patiserie. Produsele de patiserie contţin grăsimi trans – sunt de fapt uleiuri parţial hidrogenate, care au fost corelate cu apariţia bolilor de inimă, a cancerului şi a diabetului.
Hamburgerii . Restaurantele de tip fast-food prepară mâncarea în ulei hidrogenat, care este foarte dăunator pentru sănătate.
Chipsurile. Conţin grăsimi de tip trans, considerate unele dintre cele mai periculoase grăsimi pentru organism.

Alimente cu grăsimi bune, pe care e bine să le consumăm de câteva ori pe săptămână
Grăsimile bune sunt grăsimile nesaturate (polinesaturate şi mononesaturate). Ele se găsesc predominant în uleiurile vegetale, în margarinele tartinabile de calitate, în peştele gras, în nuci şi în seminţele oleaginoase. O categorie foarte importantă de grasimi bune o reprezintă grăsimile esenţiale, cunoscute mai mult sub denumirea de Omega 3 şi Omega 6 – deşi sunt foarte importante pentru organism, acesta nu le poate sintetiza singur. Omega 6 (un reprezentant este acidul linoleic) scade nivelul colesterolului rău, iar multe studii sugerează că un consum de Omega 3 (acidul alfa linolenic este un tip de acid omega 3) are o influenţă pozitivă asupra sănătăţii cardiovasculare. Acidul Omega 6 se găseşte în cantitate mare în uleiul de floarea-soarelui şi în produsele care conţin acest tip de ulei (salate, alimente preparate – maioneză, margarină tartinabilă etc.), iar Omega 3 se găseşte în cantităţi semnificative în peştele gras, nuci, ulei de in, ulei de rapiţă, unele margarine, unele maioneze (care au în compoziţie ulei de in sau de rapiţă).
Citeşte articolul integral în Unica de octombrie, la chioşcuri din 24 septembrie!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro