Cariera: Rucsandra Hurezeanu, antreprenor, Ivatherm

De Revista Unica pe

Este frumoasă, caldă, inteligentă. Nu e de mirare că a pus bazele unei afaceri de succes. Credem că poate fi un model pentru tine, aşa că am invitat-o pe Rucsandra Hurezeanu să-ţi spună în fiecare număr, într-o scurtă poveste, câteva din „secretele“ ei de business.
La invitaţia Ralucăi Hagiu de a scrie în fiecare lună un scurt material pentru voi, cititoarele „Unica“, iniţial, am refuzat politicos. Recunosc, mă temeam că nu mă pricep să fac asta!

Din fericire, Raluca nu s-a dat bătută, a insistat spunându-mi că aş avea multe lucruri interesante de povestit cititoarelor revistei şi… iată-mă în faţa calculatorului. Vă spun încă de la început că sugestiile voastre îmi vor fi foarte utile pentru a continua această nouă provocare. 
În ultimii ani, mi s-a întâmplat adesea să fiu invitată să vorbesc la conferinţe pentru studenţi, despre „calea spre succes“. Şi tot adesea, spre amuzamentul meu, citesc în ochii lor o singură mare curiozitate: cum să ajungă, repede (subliniez, repede!) celebri şi bogaţi!

Vă mărturisesc, simt că, aproape de fiecare dată, răspunsul meu îi dezamăgeşte. Pentru că, în loc să enumăr tot felul de soluţii de a ajunge fără mare bătaie de cap pe prima pagină a ziarelor, plus posesor al unui generos cont în bancă, eu le spun că secretul reuşitei e simplu: Trebuie doar să faci ce-ţi place! „Doar atât?“, par să-mi spună privirile lor. Ei bine, da – calea spre succes presupune doar pasiune, dorinţa de a face totul bine şi de a fi cel mai bun!

Nu vă imaginaţi că pentru mine a fost uşor. Am crescut într-o familie care credea în valoarea lucrului bine făcut, în valoarea muncii. Mama, modelul meu în business (o să aflaţi imediat de ce), mi-a spus întotdeauna că banii nemunciţi nu au valoare. Şi că, oricum, vorba americanului, sunt bani care „easy come, easy go“. Tot mama e cea care, mai mereu, nu ezita să mă tachineze cu un „doar nu vrei să devii rentier“, spus cu ironie.

Din păcate, însă, în anii adolescenţei mele nu era vremea lui „fă ce-ţi place“, ci cea a lui „lasă că ştiu eu mai bine“, aşa încât am avut ceva de aşteptat până când am avut curajul să fac ce-mi doream! Am studiat, deci, medicina, pe de o parte pentru că pe atunci era o facultate care-ţi asigura o viaţă bună, dar şi pentru că tatăl meu este medic. Mă impresiona că tata – în admiraţia căruia eram căzută ca orice fiică iubitoare – salva vieţi în fiecare zi şi am vrut să pot şi eu să fac asta.

Nu am regretat niciodată alegerea făcută. Doar că, după ce mi-am terminat studiile cu brio, am descoperit că, de fapt, sunt atrasă de ceea ce făcea… mama, devenită, imediat după ’89, o antreprenoare de succes în industria farmaceutică. Şi mi-am dorit nici mai mult, nici mai puţin decât să fiu directoare în fabrica ei. Ce a urmat? A fost prima dată când partea cu „lasă că ştiu eu mai bine“ s-a dovedit folositoare! Pentru că mama, în loc să-mi dea fabrica pe mână, aşa cum visam eu, mi-a oferit un post de agent de vânzări şi reprezentant medical Pharmatech. A fost o experienţă extraordinară – am învăţat tehnici de persuasiune, strategii de sales, marketing. Mai presus de orice însă, am
început să fac ce-mi plăcea!

Adevăratul „coup de foudre“ a avut loc însă un pic mai târziu, când am descoperit ce înseamnă marketingul farmaceutic făcut în mod profesionist, la Paris, la una dintre cele mai prestigioase şcoli de business din lume – „École Superieure de Commerce de Paris“.

Acolo am înţeles cum şi ce trebuie să ştii ca să poţi vinde orice, oricui. Acolo am
înţeles puterea şi influenţa comunicării în afaceri. Acolo am înţeles cum funcţionează strategiile de business de succes. Şi tot acolo am hotărât că marketingul este ceea ce vreau să fac în continuare, indi-ferent unde voi lucra.

Mult mai târziu, după experienţele în multinaţionale mari din industria farmaceutică, mi-am deschis propria mea afacere, care fructifica toate cunoştinţele şi experienţele acumulate. Sigur, de atunci şi până la performanţele de astăzi ale companiei Ivatherm – un portofo-
liu cu 38 de produse şi aproximativ 16 000 de femei care cumpără zilnic produsele noastre – s-au scurs ani de muncă asiduă. Ani în care nu mi-am propus să devin celebră sau bogată, ci să fiu cea mai bună în ceea ce făceam. Iar când pui într-adevăr suflet, succesul, credeţi-mă, nu va întârzia să apară!
„Ei bine, da, calea spre succes presupune doar pasiune, dorinţa de a face totul bine şi de a fi cel mai bun.“

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro