Agenţia de recrutare, soluţia salvatoare

De Revista Unica, pe

Ai trimis CV-ul în zeci de locuri, ţi-ai sunat toate cunoştinţele şi tot nu ţi-ai găsit job? Apelează la o agenţie de recrutare! Vei fi recomandat exact companiilor din domeniul în care eşti specializat.
În contextul economic actual, nu mai este suficient să îţi depui CV-ul pe un site de recrutare ca să fii contactat imediat de un angajator. E nevoie de o soluţie personalizată pentru a găsi „jobul potrivit pentru omul potrivit“.

Exact acesta este serviciul oferit candidaţilor de agenţiile de recrutare. „Acest serviciu nu este promovat agresiv de către agenţiile de recrutare şi, în speţă, nu este atât de vizibil. Oamenii, de regulă, sunt obişnuiţi ca în orice situaţie să utilizeze metodele clasice cunoscute“, spune Dan Octavian Catană, Tehnical Recruiter HR Express. „Activitatea de identificare a unui nou job s-a dovedit a fi extrem de laborioasă în ultima perioadă. Piaţa este foarte concurenţială şi, în acest context, nu mai este suficient să aplici la un job postat pe un site. O agenţie de recrutare are acces de multe ori la locuri de muncă variate, care nu apar tot timpul pe siteurile de profil“, adaugă şi Corina Diaconu, Managing Director ABC Human Capital.

Avantajele agenţiei

Accesul la o varietate mai mare de joburi nu este singurul avantaj al acestui serviciu. Se mai adaugă, potrivit Corinei Diaconu, promovarea fiecărei candidaturi selectate în faţa angajatorilor, accesul candidaţilor şi la alte proiecte, odată intraţi în baza de date, precum şi consilierea de care be-neficiază cu ocazia interviurilor susţinute cu consultanţii de specialitate. Aceleaşi avantaje sunt subliniate şi de Dan Catană: „Agenţia de recrutare reprezintă puntea de legătură între angajator şi angajat. Noi oferim, înainte de toate, consiliere în carieră oricărui candidat: analizăm CV-ul, găsim variantele optime pentru candidatura depusă şi ţinem legătura cu candidatul pe tot parcursul procesului de recrutare şi selecţie, precum şi după plasarea lui în cadrul companiei angajatoare, pentru a vedea cum evoluează lucrurile la câteva luni de la angajare. De asemenea, îi ajutăm pe candidaţi să se pregătească pentru interviul cu angajatorul, cunoscând piaţa muncii şi cerinţele impuse de angajator“.

Nicoleta Ţurcanu, consilier în carieră la AVA Human Resources, atrage însă atenţia asupra diferenţei dintre o agenţie de recrutare şi o agenţie de plasare a forţei de muncă. „O agenţie de recrutare şi selecţie de personal are, de regulă, drept clienţi persoane juridice, deci angajatorii. Un CV bine întocmit şi transmis unei astfel de agenţii îţi garantează că profilul tău va fi luat în considerare ori de câte ori acea agenţie are un nou proiect de recrutare. Dar, atenţie, selectarea profilului tău va depinde de compatibilitatea competenţelor tale cu cerinţele angajatorului“, spune specialistul. De aici şi faptul că, pentru aceste servicii, de obicei, candidatul nu plăteşte. Există însă şi situaţii – destul de rare şi în general în cadrul proiectelor de top management – când candidatul „angajează“ compania pentru a identifica noi oportunităţi. Atunci, spune Dan Catană, candidatului i se pot percepe anumite taxe.

Interesează-te unde aplici

Procesul de selecţie presupune mai multe etape şi variază în funcţie de proiectele pe care le au în derulare companiile. Prima etapă – după un screenig prealabil, care se desfăşoară online – este, de obicei, interviul telefonic. Urmează apoi diferite forme de evaluare, interviul cu recruiterul şi prezentarea către angajator. Fiecare companie are propriile sale metode de a-şi informa candidaţii în ceea ce priveşte noile joburi – fie prin contact direct, fie pe e-mail sau printr-un newsletter lunar. În ceea ce priveşte actualizarea CV-urilor, Nicoleta Ţurcanu spune că aceasta ar trebui făcută cel puţin o dată la şase luni. În general, atunci când sunt selectaţi, candidaţii sunt întrebaţi dacă au existat modificări în CV. Există însă şi situaţii în care aceştia anunţă singuri schimbările.

Dan Catană îi sfătuieşte pe candidaţi să ţină cont de câteva aspecte importante: regiunea în care agenţia acţionează, domeniile de specializare ale acesteia, referinţele şi genul de servicii pe care le oferă. Agenţia ABC Human Capital, de exemplu, se adresează segmentului de middle şi top management. „Targetăm, la modul general, candidaţi cu un înalt simţ al responsabilităţii şi seriozităţii, care dovedesc experienţă, stabilitate, implicare şi iniţiativă anterioară şi pentru care criteriile de selecţie pentru un nou job nu se reduc la un salariu mai mare. Componenta trăsăturilor personale este extrem de importantă, pentru că, până la urmă, asta face diferenţa!
Noi promovăm acei candidaţi, iar ei ne reprezintă pe noi în cadrul companiei angajatoare!“, spune Corina Diaconu.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!