Legumele care îngrașă! Ce să nu mănânci dacă ții dietă

De Amelia Matei, pe Ultimul update Joi, 24 septembrie 2015, 13:34
Încă un mit a fost dărâmat de nutriționiști: nu toate legumele fac bine la... siluetă.

Deși unele dintre ele, cum ar fi cartoful, nu sunt tocmai recomandate în diete, exista totuși siguranța că un regim alimentar bazat pe astfel de alimente ține caloriile la distanță. Ei bine, cercetătorii de la Harvard au ajuns la concluzia că țelina sau cartoful nu sunt deloc indicate în alimentație, dacă vrei să slăbești.

Concluziile au fost integrate într-o analiză detaliată asupra alimentației a 130.000 de subiecți, bărbați și femei, din Statele Unite. Studiul a fost realizat pe parcursul a 24 de ani. La interval de patru ani, aceștia au răspuns unor întrebări legate de diversificarea mâncării, trebuind să precizeze dacă au în alimentația lor 131 de alimente, inclusiv fructe și legume. De asemenea, greutatea le-a fost măsurată periodic și au trebuit să dea detalii despre stilul de viață: dacă fumează, fac exerciții sau se uită mult la televizor.

Rezultatele au arătat că fructele au avut de rezultate de două ori mai bune decât legumele, o porție de fructe zilnică ducând la pierderea, în patru ani, a 200 de grame.

Fructele de pădure au câștigat primul loc în ardrerea grăsimilor, persoanele care au consumat afine, coacăze sau mure zilnic au scăpat de aproximativ 700 de grame.

Prunele, merele, perele, căpșunele, stafidele și strugurii, au obținut un ”scor” bun în bătălia cu caloriile.

Conopida a fost fruntașă, între legume, în lupta cu grăsimile, dar și broccoli și varza de Bruxelles.

”Deși cifrele în ceea ce privește pierderea în greutate au fost modeste, combinarea a două legume și a două fructe, dintre cele care ajută la slăbit, zilnic, în dietă, poate avea rezultate bune”, a declarat medicul Monica Bertoia.

Totuși, nu toate legumele îți fac talia de viespe. Specialiștii au ajuns la concluzia că porumbul, fasolea și cartofii chiar nu ne ajută în dietă. Nici măcar piureul sau cartofii copți sau fierți. O alternativă la aceste legume ar putea fi, conform recomandărilor lui Bertoia, orezul brun și pâinea integrală.

Cu toate acestea, nu este indicat să eliminăm complet din alimentație cartoful.

Rebecca Lawton, de la Asociația britanică pentru Alimentație, susține că avem nevoie de vitamina C, potasiu și fribrele din cartof.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!