(P) Ce sunt superalimentele și cum să le consumi corect pentru beneficii complete

De Unica.ro pe

În lupta cu produsele procesate, cu cele ce au adaos nesănătos, conservanți și aditivi ne îndreptăm atenția spre opțiuni alternative. Puțini știu despre superalimente și cum pot fi acestea un aliat perfect pentru o dietă echilibrată. Mai puțin populare sau consumate însă fără a ști realmente cât sunt de benefice, superalimentele merită un statut aparte.

Ce sunt superalimentele

Denumirea pe care o poartă este una evident în măsură să denote câte beneficii pot oferi. Se referă la o clasă de alimente cu multiple acțiuni asupra organismului. Acestea au un conținut mai mare de vitamine, minerale, enzime și antioxidanți. Față de alimentele clasice, chiar și cele sănătoase, bio, superalimentele au până la 12 beneficii pe care le pot oferi. Așadar un potențial mare pentru un singur tip de produs.

Acestea se găsesc la vânzare în magazine diverse. Dat fiind că au o așa mare contribuție asupra sănătății, atenție va fi acordată și surselor de achiziție. Biosano.ro poate fi în acest sens o recomandare.

Clasificare

Superalimentele sunt o categorie vastă și cuprind tipuri diverse de produse. Pare că este chiar imposibil să nu găsești și pe cele pe care le adori la gust.

Superalimente verzi – aici se încadrează, evident, legumele verzi. Acestea au cantități mari de vitamine și minerale, proteine. Amintim de iarba de grâu, de orz, varză kale, salată, spanac, broccoli, praz și leguminoase precum linte, fasole și mazăre.

Fructele și nucile – știm despre fructe că sunt sănătoase și recomandate a fi consumate în fiecare zi. Unele dintre ele sunt se pare că au un potenţial mai mare de a oferi organismului o doză zdravănă de vitamine. În această categorie sunt incluse fructele de acai, afinele, merișoarele, goji, dude, noni, cătină, rodia. De asemenea, nuca de cocos, nucile, migdalele sau boabele de cacao crude sunt la fel de benefice.

Condimente și ierburi aromate – multe dintre condimente sunt folosite uzual în bucătăria tradițională, dar și în cea cu alte influențe. În mod special trebuie să vă preocupați despre consumul de urzică, ginseng, ghimbir, gălbenele sau turmeric. Nu este de evitat nici busuiocul, fulgii de drojdie, aloe vera, echinaceea sau anasonul.

Asta nu este tot: alte alimente, de asemenea cu un conținut bogat de antioxidanti și alte substanțe nutritive, se referă la miere, lăptișor de matcă, produse apicole în general, la uleiuri de cocos, avocado, din semințe de dovleac sau susan.

Consum

Multe dintre cele deja amintite sunt poate ușor de introdus în meniul zilnic. În fapt toate acestea pot constitui mesele de peste zi, cu prea puțin efort. Ce-i drept, pentru cei care nu au avut această preocupare de a pune pe primul loc un ingredient anume pe care doresc musai să îl consume și au apreciat doar gustul unui preparat, este o provocare culinară de a introduce superalimente în meniu. Pot deservi și ca gustare între mese, spre exemple câteva nuci sațioase vor ține loc de orice altă tentație culinară.

De reținut!

Biosano pune la dispoziție o gamă largă de produse naturiste online si superalimente. Pentru că scopul este de a oferi calitate și alternative sănătoase la absolut orice avem tentația de a cumpăra după  cum ne vine mai ușor la îndemână, aici se vor găsi inclusiv produse de îngrijire, nu doar cele de consum. Descoperă și rețete, îndrumări și dozaje pentru fiecare produs în parte.

De ce sunt superalimentele importante? De altfel nici nu ne putem dezice de ele; acestea au contribuție în starea de bine, echilibrată, atât psihic, cât și fizic. Întăresc imunitatea, cresc rezistența organismului la boli, sunt doză de energie curată și pot ajuta în procesele metabolice. Pentru piele acestea menţin fermitatea, stimulează producția de colagen, previn efectele îmbătrânirii precoce, prin furnizarea de vitamine, minerale, antioxidanți.

Sunt de asemenea promoteri ai vieții sănătoase, oferind doze mari de nutrienți pe care de cele mai multe ori nu le luăm din altceva ce consumăm. Dietele actuale, produsele alimentare actuale nu mai îndeplinesc tot necesarul de vitamine și minerale de care organismul ar avea nevoie. Nu suplimentele sau tratamentele sunt o soluție, ci o abordare sănătoasă și responsabilă, printre care și consumul de alimente benefice.

Superalimentele trebuie să facă parte dintre-un meniu diversificat. Acestea pot fi consumate zilnic, pe termen lung, inclusiv de către copii. 

 

Andreea Antonescu a oferit mai multe detalii despre divorț

Andreea Antonescu a oferit mai multe detalii despre divorț