(P) Ce este experiența clientului și cum afectează decizia de cumpărare

De Unica.ro, pe Ultimul update Miercuri, 01 aprilie 2020, 11:06

În prezent, în sectorul de retail concurența este acerbă. Acest fapt determină retailerii să inoveze pentru a putea concura cu succes cu ceilalți retaileri. Astfel, este important ca fiecare aspect al afacerii să fie optimizat constant pentru a atinge nivelul de eficiență necesar astfel încât afacerea să iasă în evidență și să devină opțiunea preferențială a clienților.

Atingerea unui astfel de nivel vă va permite să vă dezvoltați în continuare afacerea, să aveți un flux de venituri la fel de mare ca fluxul de venituri al potențialilor clienți. Pentru a realiza acest lucru este important să considerați experiența clienților drept cheia succesului în sectorul de retail.

Deciziile de achiziție și experiența clienților ca factor cheie

Deciziile de cumpărare ale consumatorilor depind de diverse variabile. Este bine să le cunoașteți pentru a lua măsuri și, astfel, să favorizați condițiile pentru ca potențialii cumpărători să ia mai ușor decizia de cumpărare.

De fapt, conform raportului CISCO cu privire la Customer Experience 2020, s-a stabilit că în 2020, în sectorul de retail 70% din deciziile de cumpărare se vor baza pe experiența consumatorului, ceea ce înseamnă că, dacă doriți ca afacerea dvs. să aibă mai mult succes anul acesta, trebuie să vă concentrați pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Acest lucru se datorează canalelor digitale care au schimbat totul și au personalizat serviciile oferite. Prin urmare, sectorul de retail trebuie să se adapteze la cerințele experienței consumatorilor pentru a le menține treaz interesul și a înregistra vânzări.

Schimbarea așteptărilor: rezultatul tehnologiei

Piața evoluează. Acest lucru nu se datorează faptului că piața în sine se schimbă, ci se datorează schimbării consumatorilor. Răspund la aspecte contextuale și acest lucru, la rândul său, generează mai multe schimbări. Consumatorul și-a schimbat așteptările, devenind din ce în ce mai pretențios nu numai în privința calității, ci și în privința sentimentelor transmise de spațiile comerciale. De aceea, brandurile necesită o evoluție constantă în același ritm.

Această evoluție a brandurilor se manifestă prin noile instrumente pe care le pot achiziționa pentru a se apropia mai eficient de clienți. În acest fel, brandurile pot identifica corect ceea ce așteaptă consumatorii și doresc să găsească. Ca urmare a încorporării instrumentelor care permit descoperirea a ceea ce-și dorește clientul, ce îl satisface, care permit brandului să cunoască comportamentul consumatorilor, experiența clienților poate fi considerată o cheie a succesului.

Distanțarea de concurență depinde de satisfacerea cerințelor consumatorilor, conectarea cu dorințele lor și furnizarea de servicii personalizate. Acest lucru permite, de asemenea, o rată de fidelizare mai mare, deoarece veți genera programe eficiente de loialitate.

Cheile implementării unei experiențe eficiente a clienților în retail

Un fapt important, sau mai degrabă alarmant, este făcut cunoscut de Capgemini Consulting (companie multinaționalǎ de IT din Grenoble). Raportul său a arătat că 44% dintre clienți consideră că programele de fidelizare nu sunt relevante și nici nu sunt personalizate.

Acesta este motivul pentru care mulți retaileri nu își cresc vânzările așa cum își doresc, întrucât nu sunt capabili să crească rata de fidelizare. Prin urmare, nu își păstrează clienții și nu au achiziții recurente, ci încearcă din ce în ce mai mult să atragă noi clienți.

De aceea este necesar să se poată implementa o experiență eficientă a clienților. În cele ce urmează vă vom dezvălui câteva chei care vă vor ajuta să oferiți o experiență pozitivă și eficientă consumatorilor pentru a-i determina să cumpere:

Personalizați experiența

Poate părea un lucru evident, dar este esențial și trebuie să țineți cont de el. Totdată, trebuie să vedeți cum puteți personaliza experiența consumatorilor. Totul depinde de felul în care vă prezentați brandul, valorile brandului, identitatea și cât de creativi sunteți. De aceea, este important să le spuneți bun venit într-o mod aparte, să oferiți companiei un aer care să le permită consumatorilor să se simtă ca acasă.

Puteți crea o listă de dorințe și chiar puteți adăuga informații despre locație și detalii privind toate formele posibile de livrare. Includeți în magazinul dvs. un sistem care vă permite să colectați date de la consumatori, pentru a vă baza pe instrumente digitale pentru acțiuni cum ar fi felicitările cu ocazia zilei de naștere. În același mod, puteți crea cecuri promoționale, cupoane de reducere, printre alte formate pe care le-ați putea trimite prin e-mail sau pe care le-ați putea oferi prin intermediul cardurilor fizice pe care le pot utiliza pentru achizițiile următoare.

Creați-vă afacerea pentru clienți 

Bazați-vă pe date, pe comportamentul de cumpărare, descoperiți care sunt produsele care îi interesează cel mai mult pe clienți, apoi începeți să vă creați afacerea ținând de aceste produse. Trebuie să faceți vizibile consumatorii dvs. opțiunile pe care le caută cu adevărat, cele de care au nevoie și și le doresc. În felul acesta, magazinul va deveni soluția perfectă pentru ei, iar acest lucru înseamnă că vor indica care le sunt preferințele.

Pentru a reuși acest lucru este important să alegeți cu grijă mobilierul. Pentru un rezultat pozitiv, vă recomandăm să optați pentru rafturi metalice pentru magazin fabricate astfel încât să ofere vizibilitate mare produselor plasate pe ele.  În posesia lor puteți intra luând legătura cu echipa Rafturi Metalice de la A la Z, mereu pregătită să vă ofere sfaturi și produse de înaltă calitate. 

Așadar, ținând cont de cele dezvăluite mai sus, aveți posibilitatea să generați un sentiment pozitiv consumatorilor dvs., ceea ce vă va permite să le câștigați loialitatea și să atrageți noi clienți.

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!