Studiu: încrederea rușilor în televiziuni a scăzut în ultimele două luni, în timp ce social media câștigă teren

De Unica.ro, pe

Încrederea rușilor în televiziuni a scăzut în lunile martie și aprilie, pe când încrederea în social media a început să crească, potrivit unui studiu.

În lunile martie și aprilie, procentul de ruși care consideră televiziunea drept cea mai sigură sursă de informare a scăzut, pe când încrederea în canalele Telegram și în rețelele de social media a înregistrat o creștere în rândul unui segment din populație. Acestea sunt rezultatele unui studiu al grupului internațional de publicitate GroupM, citate de cotidianul rus Kommersant.

Schimbările se datorează, potrivit experților, situației de criză. Pe 17 martie, 33% dintre cei chestionați au spus că TV-ul este sursa de informare în care au mai multă încredere, pe 27 aprilie doar 23% au spus că televiziunea este tipul de media în care au mai multă încredere în cazul în care un eveniment este acoperit diferit de mai multe tipuri de media.

Încrederea în TV a scăzut cel mai mult în rândul rușilor care nu locuiesc în orașe mari. Printre locuitorii din Moscova și Sankt Petersburg, procentul care au ales televiziunea în detrimentul altor mijloace de informare în luna martie a fost de 27%, însă până la finalul lui aprilie a scăzut la 21%, conform Libertatea.

Citește și: Gazele naturale s-au scumpit cu 85% în ultimul an. Cu cât a crescut prețul la alimente

Citește și: Demisii în masă în rândul guvernatorilor din Rusia: „Trebuie să lăsăm locul tinerilor”

Citește și: Comisia Pulitzer, premii pentru jurnaliștii ucraineni: „Au perseverat să ofere o imagine exactă a unei realități teribile, aducând onoare Ucrainei și jurnaliștilor din întreaga lume”

Citește și: Ministrul de Externe: felul în care România a gestionat criza refugiaților este un argument că merită să intre în Schengen

Studiul mai arată că persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 60 de ani au început să aibă mai des încredere în sursele de informare de pe internet. În luna aprilie, 25% dintre ei au spus că presa online este prioritară ca sursă de informare, prin comparație cu 20% în martie.

Totodată, a crescut și încrederea în rețelele de social media, în bloguri și în canalele de Telegram. Mai exact, procentul de persoane din Rusia care aleg social media ca sursă de informare a crescut de la 19% la 23%.

Irina Edemskaya, director de cercetare și strategie la OMD OM Group, a spus că este vorba despre o scădere generală a interesului pentru conținutul de știri. Tot ea a spus că multă lume apelează la internet pentru informații pentru că, în privința televiziunii, „singurul punct de vedere posibil asupra evenimentelor este promovat prin intermediul acesteia, în plus, oferind informații dozate și nu întotdeauna prompt”.

Foto – 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!