Nu scapi de burtă cu abdomene! Mituri demontate de Neby

De Unica.ro, pe

Florin Neby, antrenor personal, demontează câteva mituri din sport. Ştiaţi că nu e suficient să faceţi abdomene dacă vreţi să scăpaţi de burtică? Că alergatul pe bandă nu te ajută să slăbeşti? Află lucruri interesante în textul de mai jos!

Nu transpiri, nu te antrenezi suficient!

Poate unul dintre cele mai vehiculate mituri. Adică este ceva de genul ”Eu alerg o oră pe banda şi nu transpir, adica nu slăbesc, ce mă fac?” sau “Merg să fac saună pentru ca acolo transpir mult şi slăbesc”.Eu zic totuşi să înţelegem ce este de fapt  transpiraţia. Apa eliminată din corp este modalitatea corpului de a se răcori şi a menţine o temperatură stabilă atunci când acesta este supus unui efort mai mare aşa cum este cel fizic, cel emoţional sau o temperatură ridicată în exterior care produc evident o ridicare a temperaturii in corp.Odată cu apa se elimină şi săruri, toxine.Dacă nu transpiri atunci când începi să faci efort fizic se intâmplă pentru că există posibilitatea reţinerii apei în organism din cauza mai multor factori (mănânci prea sărat, inhibarea organismului) dar odată ce aceste lucruri sunt reglate, corpul va începe să elimine.Secretul constă într-o hidratare abundentă.Iar în ceea ce priveşte grăsimile pe care trebuie să le eliminam, ele practic sunt preluate de sânge şi folosite ca şi sursă de energie, este imposibil să iasă prin piele şi să se evapore, asa cum poate se gândesc majoritatea persoanelor atunci când stau câte 30 de minute în saună.

Vreau să subţiez picioarele şi să dau jos burta, atât!

Nu scapi de burtă cu abdomene! Mituri demontate de Neby

Cu siguranţă sala nu este cabinetul de chirurgie plastică.Rezultatele nu apar dacă nu mănânci sănătos şi nu asociezi alimentele în aşa fel încât să ai un tranzit intestinal bun, nu ai rezultate dacă nu vii de 4 ori pe săptămână la sala, în care să-ţi supui corpul unui efort intens , fără aberaţii de genul 3 serii de 20 abdomene,  10 minute de bandă şi gata, după 2 săptămâni încep să întrebi de ce nu ai rezultate.Evident că nu îţi sugerez să-ţi dai ultima suflare în sală, dar trebuie să-ţi pui corpul la treabă, iar pentru că în acest mit este vorba despre slăbirea localizată, ţin să-ţi spun că acest lucru este imposibil. Atunci când îţi lucrezi abdomenul, fesierii, braţele, pieptul sau orice altă parte se declanşează arderile în tot corpul, pentru că acesta funcţionează ca o maşinărie, iar muşchii principali sunt ajutaţi de alţi muschi pentru a executa acea mişcare (muschi secundari). Faptul că tu simţi dureri sau că începe să ardă platul abdominal pe care îl lucrezi, aceea este senzaţia de oboseală a acestuia, nicidecum în acel moment să dai strigarea la marele foc asupra grăsimilor de pe abdomen! Vrei să subţiezi talia?Lucrează-ţi tot corpul! Vrei să ai şoldurile mai subţiri? Lucrează-ţi tot corpul.

Eu merg la sală şi lucrez 2 ore în fiecare zi!

Are cineva idee ce înseamnă să lucrezi 2 ore la sală?Cu siguranţă ai avea nevoie de o salvare să te aducă acasă!Nu ai făcut altceva decât să pierzi timpul, care este foarte preţios pentru toata lumea. Antrenamentul nu constă în durata acestuia, ci în intensitatea şi complexitatea lui. Cu cât aceste două aspect vor creşte, cu atât antrenamentul va fi mai eficient. Spre exemplu durata antrenamentului meu în sala de fitness este de 35 de minute. Chiar dacă te antrenezi pe grupe musculare cu 15 repetări în 4 serii pe exerciţiu şi 4 exercitii/grupa, nu ar trebui să depăşeşti o oră.Pauzele între serii trebuie să fie de un minut, maxim un minut şi jumătate.Dacă eşti începător, orice tip de antrenament ai face nu ar trebui să depăşeşti 2 minute pauză.Tocmai de aceea şi clasele de aerobic, durează maxim o oră, iar ce depăşeşte acest interval de timp nu este altceva decât, un set de minute pierdute din viaţa ta, în care sigur ai de făcut şi alte lucruri importante. Mergi la sală, cu un program stabilit pe care vrei să-l lucrezi, asta pentru a nu mai pierde timpul să ţi-l concepi pe loc sau să lucrezi pe apucate.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro