Află totul despre colesterolul mărit şi regimul recomandat de medici!

De Libertatea pentru femei pe

Pentru cafeaua preferată ai timp zilnic, pentru cumpărături, săptămânal, pentru prieteni, periodic. Dar, pentru inima ta şi a celor dragi, când îţi faci timp? Colesterolul mărit este unul dintre factorii de risc pentru bolile de inimă.
Principalele cauze pentru colesterolul mărit sunt moştenirea genetică şi alimentaţia bogată în grăsimi „rele”.

Ce este colesterolul

Există două categorii de colesterol: cel cunoscut ca fiind colesterolul bun, HDL (High Density Lipoprotein) şi cel cunoscut ca fiind colesterolul rău, LDL (Low Density Lipoprotein). Cel dintâi este „hrănit” de grăsimile nesaturate, de origine vegetală, aşa-numitele grăsimi bune, iar cel de-al doilea, de grăsimile saturate, de origine animală, aşa-numitele grăsimi rele. Aşa că trebuie să alegem grăsimile bune, de origine vegetală„, spune nutriţionistul Corina Zugravu.
Fereşte-te de ele! Alimente care cresc colesterolul
În România, doi din trei români suferă de boli cardiovasculare. Chiar dacă tu ai un organism sănătos, încearcă să ai grijă de inima celor dragi. Colesterolul mărit este unul dintre principalii factori de risc pentru bolile de inimă. Odată ce a depăşit valorile normale, este doar o chestiune de timp până când problema ajunge să afecteze inima. Dacă descoperi la timp, poţi ţine totul sub control cu o alimentaţie echilibrată și cu mişcare. Colesterolul se poate transforma într-un inamic al sănătăţii, dacă nu ai o dietă echilibrată și consumi în exces grăsimi de origine animală. Iar pentru că nu are simptome, du-te din proprie iniţiativă la medic. Este un pas mic, dar im-portant. Se recomandă analizele de două ori pe an.

Ce mănânci dacă ai colesterolul mărit

Moștenirea genetică nu o putem influența, însă în cazul alimentației avem control absolut. Cu ajutorul câtorva mici schimbări, vei avea grijă de sănătatea inimii tale.
►Redu pe cât posibil consumul de grăsimi de origine animală, pe care le găsești în unt, smântână şi în lactatele grase, în carnea grasă, slănină.
►Înlocuieşte carnea grasă de vită şi de porc cu peşte. Preparatele din macrou, hering şi somon sunt delicioase şi te ajută să păstrezi colesterolul în limite normale.
DESERT: Tartă cu caise şi nuci pentru scăderea colesterolului
►Alimentele bogate în grăsimi de origine animală trebuie, pe cât posibil, înlocuite cu alimente bogate în grăsimi de origine vegetală, precum uleiurile vegetale (de măsline, de floarea-soarelui, de in, de rapiţă), margarinele de nouă generaţie, bogate în grăsimi esenţiale Omega 3 şi Omega 6, fructe oleaginoase (nuci, migdale, alune etc.), peşte.
►La desert, în loc de dulciuri, alege fructele şi nu uita să te hidratezi. Ai grijă de inima ta şi a celor dragi până nu este prea târziu! Colesterolul mărit este o ameninţare reală!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro