Dieta oloproteică sau liposucția alimentară. Dieta ținută de Amalia Năstase

De Unica.ro pe
Dieta oloproteică sau liposucția alimetară a fost adusă în România de Giuseppe Castaldo, un doctor de origine italiană și a devenit cunoscută după ce Amalia Enache a fost primul pacient român al doctorului. Cu dieta oloproteică, Amalia Năstase a slăbit spectaculos.

Ce este dieta oloproteica ținută de Amalia Năstase

Dieta oloproteică sau liposucția alimentară, promovată de Amalia Năstase, este o dietă din grupul dietelor ketogenice. Se ține pe o perioadă de 21 de zile, timp în care pacientul ar trebui să piardă 10% din greutatea corporală. Urmează o perioadă de întreținere, în care se reintroduc treptat alimentele interzise.

Dieta oloproteică a fost creată de doctorul Giuseppe Castaldo, medic de origine italiană, specialist în medicină internă. Ca și alte diete ketogenice, dieta oloproteică exclude orice aliment care conține carbohidrați. Sunt permise proteinele și este încurajat consumul de suplimente proteice, care vor înlocui unele mese și gustări.

Dieta oloproteică exclude carbohidrații

În dieta oloproteică ținută de Amalia Năstase, sunt interziși carbohidrații, dar și lactatele. Asta înseamnă că nu ai voie să mănânci pâine, pase, fructe. Evident, sunt interzise dulciurile, sucurile, alcoolul. Este o dietă destul de restrictivă, însă, având în vedere că poți consuma proteine, nu vei suferi de foame.

Proteinele asigură o senzație de sațietate de mai lungă durată și asigură menținerea masei musculare.

Alimente permise în dieta oloproteică

Lista alimentelor permise în dieta oloproteică este destul de lungă și de variată, astfel că va fi ușor să îți creezi un meniu pe gustul tău.

Dieta oloproteică permite consumul de carne, de orice fel, atâta timp cât este slabă: pește, pui, curcan, vită.

Sunt recomandare legumele cu frunze verzi, de exemplu spanac, salată verde, dar și alte legume care cresc la suprafața pământului: vinete, dovlecei, ridichi, castraveți, roșii.

Pentru a da mai mult gust mâncări, se pot folosi uleiul de măsline (dar cu măsură) și condimente precum piper, verdețuri, ceapă, usturoi.

Meniul in dieta oloproteică sau liposucția alimentară

În primele 21 de zile din dieta oloproteică ținută de Amalia Năstase, poți să servești un shake proteic la micul dejun și la prima gustare a zilei.

La prânz, dieta oloproteică permite carne slabă, de exemplu vită, pui, curcan plus legume (dar nu cartofi). Poți mânca o buată de carne la grătar sau la cuptor cu o salată sau cu legume la grătar.

La gustarea de după amiază este indecat un shake proteic. La fel și la cină.

Dieta oloproteică, faza a doua

După cele 21 de zile din prima fază, dieta oloproteică presupune o a doua fază, în care alimentele inițial interzise – cele cu conținut de carbohidrați – sunt reintroduse treptat. La început, dieta va fi una disociată, astfel că nu se asociază carbohidrați cu grăsimi la aceeași masă. Cu timpul, se revine la o dietă normală, dar echilibrată și sănătoasă.

Este foarte ușor să te îngrași la loc dacă revii la vechile obiceiuri alimentare, deci se recomandă ca stilul de viață sănătos să intre în reflex și să fie urmat permanent. Cu dieta oloproteică pot slăbi și se pot menține doar cei care sunt dispuși să-și schimbe pentru totdeauna stilul de viață.

Efectele secundare în dieta oloproteică

Pentru că sunt excluși complet carbohidrații în dieta oloproteică pot să apară efecte secundare. Este valabil mai ales la cei care erau consumatori de dulciuri. Aceștia se vor confrunta cu stări de slăbiciune, oboseală, foame, dureri de cap și halitoză. Însă cu timpul organismul se obișnuiește cu lipsa carbohidrație, senzația de foame dispare și pacientul își recapătă energia.

Amalia Năstase și dieta oloproteică

Amalia Năstase a fost primul pacient român care a ținut dieta oloproteică sau liposucția alimentară. Ea a rămas cu un exces de 30 de kilograme din ultima sarcină, de acum trei ani.

”Eu am fost dintotdeauna un om slab. Înainte de primul copil avem 53 de kilograme, după sarcină, rămăsesem cam pe la 57-58. Dar eu consider că greutatea mea ideală este de 60 de kilograme. Înainte de a treia sarcină, am început să mă îngraș, iar medicul endocrinolog mi-a spus: Nu mai mâncați! Și am început tot felul de cure, gen detox, în care zece zile beam numai sucuri… Slăbeam, într-adevăr, 4-5 kilograme, și după aceea le puneam la loc. În patru ani, am pus 30 de kilograme. Am fost și gravidă, m-am îngrășat, le-am dat jos, le-am pus la loc. Am 30 de kilograme în plus față de 60, pe care le doresc”, spunea Amalia Năstase.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

INNA, apariție hot pe coperta revistei Unica iulie 2019

INNA, apariție hot pe coperta revistei Unica iulie 2019