Cum să te laşi de dulciuri

De Erika Chivu pe

Să renunţi la dulciuri e la fel de greu ca lăsatul de fumat, deci dacă vrei să scapi de această dependenţă, ai nevoie de o tactică bine pusă la punct.

De ce să te laşi de dulciuri

Pe lângă faptul că îngraşă, zahărul în exces este un real pericol pentru sănătate, fiind asociat cu obezitatea, diabetul şi chiar cu bolile cardiace. După spusele dr. Mihaela Bilic, zahărul nu este deloc necesar într-o dietă, el adresându-se strict plăcerii. Mai mult, tot ce e dulce poate să dea o dependenţă foarte asemănătoare cu tabagismul sau toxicomania.

Ceea ce înseamnă că nu e uşor să te laşi de dulciuri. Dar dacă adopţi tactica potrivită nu este imposibil.

Când sa te lasi de dulciuri

Raspunsul ideal este „acum”. Din păcate, nu este chiar atât de uşor. Dulciurile, ca şi ţigările, sunt pentru mulţi dintre noi singura modalitate de a face faţă stresului, aşa că ar fi bine să începi detoxifierea de dulciuri într-o perioadă când nu eşti foarte stresată, deci nu rişti să te calmezi cu o prajitură uriaşă.

Cum să te laşi de dulciuri

Ai două posibilităţi: fie renunţi brusc, fie treptat. În primul caz, probabil că îţi va fi greu să rezişti tentaţiilor, mai ales în primele zile când organismul tău se află în sevraj şi cere cu disperare ceva dulce. În al doilea caz, îţi vei permite câte ceva dulce din când în când, cu condiţia să alegi ceva mai natural şi cu zahăr cât mai puţin – fructele sunt ideale pentru asta.

Orice modalitate ai alege, acordă-ţi câteva zile „de graţie” în care să-ţi analizezi obiceiurile alimentare. Dacă esti genul care mănâncă dulciuri de plictiseală, va trebui să găseşti modalităţi de a o alunga – o plimbare, sport, o cafea cu cei dragi. Dacă mănânci dulciuri la televizor, caută un înlocuitor – alune, seminţe de floarea soarelui, pop-corn. Totuşi ai grijă să nu exagerezi cu sarea. Iar dacă simţi nevoia de dulce între micul dejun şi prânz înlocuieşte gustarea dulce cu un iaurt, un pumn de migdale sau o altă gustare rapidă şi gustoasă.

De altfel, gustarile dese sunt indicate când renunţi la dulciuri pentru că scopul tău este să nu-ţi fie niciodată foame. Când ţi-e foame, deci ai şi glicemia scăzută, corpul tau cere cu disperare dulciuri şi e foarte greu să te abţii. În schimb, dacă eşti sătul, tentaţiile nu vor mai fi aşa de… tentante.,

Cu îndulcitori sau fără?

Probabil că vei vrea să renunţi complet la zahăr, aşa că vei trece la îndulcitori pentru cafea sau ceai, după care îţi vei da seama că poţi îndulci cu ei şi iaurtul cu fructe sau alte deserturi „dietetice”. Deşi pot părea o soluţie bună, îndulcitorii nu sunt chiar indicaţi. Pe lângă faptul că au fost asociaţi cu tot felul de boli, îndulcitorii nu fac decât să-ţi menţină dependenţa, de gustul dulce, aşa cum o ţigară electronică nu te scapă de tabagism ci îţi menţine dependenţa psihică.

Mai bine oferă-ţi din când în când câte un fruct şi ai răbdare. După o sătămână sau două vei vedea că nici nu mai simţi nevoia de dulciuri.

Incearca aceste retete de dulciuri de post!

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro